انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: احتمال به تعویق افتادن طرح استیضاح وزیر علوم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه ظهر روز سه‌شنبه جمعی از نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر علوم گفت که در این جلسه پیشنهادات مختلفی مطرح شد و از جمله پیشنهاد اعلام وصول استیضاح در جلسه علنی چهارشنبه مجلس مورد موافقت قرار گرفت اما پرونده هنوز بسته نشده و احتمال دارد استیضاح‌کنندگان فرصت مجددی به وزیر علوم بدهند.

عطاالله سلطانی صبور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در جلسه امروز نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر علوم پیشنهادات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت. از جمله ارائه فرصت یک ماهه به وزیر علوم که در جلسه روز گذشته رییس مجلس با وزیر علوم و استیضاح کنندگان مطرح شده بود اما نمایندگان متقاضی استیضاح معتقد بودند سه ماه پیش نیز فرصتی به وزیر داده شده اما تغییری ایجاد نشده است.

وی افزود: بسیاری از مواردی که اکنون برای استیضاح وزیر علوم مطرح است پیش از رای اعتماد به ایشان منتقل شده و از شرایط رای برخی نمایندگان به وزیر بوده است، اما هیچ‌کدام محقق نشده و تذکرات نمایندگان مورد توجه قرار نگرفته است. بنابراین نمایندگان متقاضی استیضاح گفتند اینکه در جلسه دیروز آقای لاریجانی با استیضاح‌کنندگان و وزیر گفته شده یک ماه فرصت به آقای فرجی دانا داده شود منجر به اصلاح نمی‌شود زیرا عملا سه ماه به ایشان وقت داده شده است.

سلطانی صبور یادآور شد در این جلسه چند پیشنهاد مطرح شد. یکی از این پیشنهادات این بود که استیضاح وزیر علوم فردا (چهارشنبه) در جلسه علنی مجلس اعلام وصول شود که حاضرین در جلسه به این پیشنهاد رای دادند اما پرونده هنوز بسته نشده و احتمالا پیشنهادات دیگر نیز مثل دادن فرصت دوباره به وزیر علوم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس در پایان با بیان این‌که در جلسه متقاضیان استیضاح وزیر علوم در مورد پیشنهادات دیگر غیر از اعلام وصول استیضاح نظرخواهی نشده است گفت: احتمالا فردا (چهارشنبه) در مورد اینکه فرصت‌ دوباره‌ای به وزیر علوم داده شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع:ایسنا