انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: انتقاد دبیر شورای داروسازی از حذف حق فنی بدون نظرخواهی از وزارت بهداشت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت ابطال مصوبه تعرفه‌های داروسازان را از سوی دیوان عدالت اداری را امری غیرکارشناسی دانست و گفت: حذف تعرفه‌های حق فنی، اجحاف به این رشته و تمام فعالان حوزه داروسازیست.

دکتر حمید اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در رابطه با ابطال مصوبه تعرفه‌های داروسازی باید با استفاده از نظر مراجع ذی‌ربط مانند وزارت بهداشت و انجمن صنفی داروسازان انجام شود، اظهارکرد: این مصوبه در سال‌های اخیر معتبر بوده و با توجه به واقعیت‌های موجود در جامعه اجرا شده است. بنابراین امیدوارم با استفاده از نظر کارشناسان و تصمیم‌گیری دقیق‌تر، این تصمیم اخیر دیوان اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه عدم ارائه خدمت از سوی داروسازان در داروخانه‌ها اظهارنظری کاملا غیرتخصصی است، تصریح کرد: مگر می‌شود داروخانه‌ای خدمت ارائه ندهد، در حالی که حضور دکتر داروساز در داروخانه‌ها الزامیست و این داروسازان مشاوره‌های دارویی به مردم می‌دهند.

به گفته دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی، حضور داروساز در داروخانه‌ها برای ارائه مشاوره‌های دارویی الزامی است. مگر اینکه کسانی که مصوبه تعرفه‌های حق فنی را لغو کرده‌اند، معتقد باشند به حضور داروساز در داروخانه نیازی نیست.

وی با اشاره به اینکه داروسازان همواره آماده ارائه مشاوره‌های دارویی به مردم هستند، گفت: اگر مردم از این مشاوره‌های دارویی استفاده نمی‌کنند، ایرادی به داروسازان وارد نیست، حضور داروساز و ارائه خدمات دارویی و مشاوره دلیل کافی است برای آنکه حق دریافت تعرفه داروسازی به عنوان حق فنی را داشته باشد.

اکبری در خاتمه با بیان اینکه وزارت بهداشت در حال جمع کردن مدارک و دلایل کارشناسی در این زمینه است و از طریق مراجع قانونی اقدام خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد این مساله به زودی حل و فصل شده و مصوبه حق فنی داروسازان اصلاح و اجرا شود.


منبع:ایسنا