انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جنجال بر سر استخدام کارکنان دانشگاهی در یونان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بحث تعداد استخدام‌های کارکنان دانشگاهی برای فعالیت مناسب و کامل در دانشگاه‌های یونان جنجالی شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چهار مقام ارشد یونان شامل وزیر آموزش، وزیر اصلاحات اداری، معاون نخست وزیر و نخست وزیر یونان بر سر انتخاب تعداد کارکنان اداری دانشگاه‌های این کشور به منظور انجام فعالیت‌های کامل و کافی در حال بحث و مشاجره هستند. این در حالی است که دولت اجازه نمی‌دهد خود دانشگاه‌ها در این زمینه تصمیم بگیرند در حالی که خود آنها بهتر تشخیص می‌دهند برای انجام فعالیت‌های کامل خود به چه تعداد نیرو برای کادر اداری نیاز دارند.

دولت یونان اعلام کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند تعداد نیروی مورد نیاز خود را به ما اعلام کنند اما این دولت است که به آنها می‌گویند چه تعداد نیرو استخدام کنند.

«گیانیس میلوپولوس»، رئیس و «گیانیس پاندیس»، معاون دانشگاه «ارسطو» در یونان می‌گویند: تعداد کارکنان دانشگاهی به ازای هر دانشجو در سطح بین‌المللی یک نفر به ازای هر 10 دانشجو است اما در یونان به ازای هر 170 دانشجو یک کارمند بخش اداری وجود دارد. اما این مقایسه هم نتوانست دولت یونان را متقاعد کند تا بلکه برای استخدام نیروی بیشتر برای کادر اداری دانشگاه‌ها انعطاف به خرج دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، «اندراس لاوردوس»، وزیر جدید آموزش یونان می‌گوید که خود را ملزم به اجرای تصمیمات وزیر پیشین نمی‌داند و خودش تمام مراحل تعدیل نیروها را از ابتدا مورد بررسی قرار می‌دهد. این اظهارات بارقه‌هایی از امید را در دل کارکنانی که مشمول طرح تعدیل نیرو شده‌اند دمید.

با این حال، «کریاکوس میستوتاکیس»، وزیر اصلاحات اداری نظر دیگری دارد. وی به لاوردوس گفت که تنها 500 موقعیت شغلی در دانشگاه‌های یونان موجود است. اما به خاطر وزیر جدید و نشان دادن حسن نیت‌مان، حاضریم 100 فرصت شغلی دیگر را نیز به ظرفیت فوق اضافه کنیم.

منبع:ایسنا