انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اسپاناکوپیتاء
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اسپاناکوپیتاء 1
غذای یونانی ها مانند غذای بیشتر اهالی دریای مدیترانه غذاهایی بسیار سالم و خوشمزه و تهیه شده از روغن زیتون، پنیر، پیاز و سیر است. این پای اسفناج (اسپاناکوپیتای خوشمزه را میتوانید بعنوان یک عصرانه پائیزی سالم و سبک در حداکثر نیم ساعت بپیزید و از آن لذت ببرید.
[i]مواد لازم: [/i]
خمیر فیلو300 گرم،خمیر فیلو یا یوفکا یک خمیر بسیار نازک است که بصورت نیمه منجمد موجود می باشد، قبل از مصرف در فریزر نگهداری نمایید و یکساعت قبل از پخت از فریزر بیرون آورید تا در دمای محیط انجماد از بین برود.
زرده تخم یک عدد
پنیر خامه ای 300 گرم
اسفناج300 گرم
پیاز1 عدد
سیر1 حبه
روغن زیتون2 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به میزان دلخواه
کره100 گرم
اسپاناکوپیتاء 1
[i]روش پخت:[/i]
1- زیتون را در تابه ریخته و تفت می دهیم تا داغ شود سپس سیر له شده و پیاز رنده شده را درون روغن داغ می ریزیم. اسفناج خرد شده را هنگامی که رنگ پیاز به طلایی تغییر نمود اضافه می نماییم. بعد نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه نموده و کمی تفت می دهیم. سپس از روی شعله برداشته و پنیر خامه ای را به مخلوط اضافه نموده و بهم می زنیم.
2- خمیر یوفکا را در ابعاد 10*25 سانت برش داده و مواد درون تابه را درون آن قرار داده و مانند سموسه مثلثی شکل بپیچید و داخل سینی فر بگذارید. البته میتوانید مانند یک کیک یا پای کامل مواد را درون سینی کمی گودتر بچینید.
3- کره را گرم نمایید و با شیر مخلوط نموده و با استفاده از قلم مویی روی ورقه های فیلو بمالید  و سپس زرده تخم مرغ را نیز بروی آن بمالید و سینی را در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه بمدت 20 دقیقه قرار داده تا کاملا طلایی رنگ گردد.