انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کتلت رمی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کتلت رمی 1
برای ما ایرانیهایی که مصرف گوشت قرمزمان شاید بالاتر از میانگین جهانی باشد دستور پختی که در ذیل خواهید خواند یک دستور پخت کتلت ایتالیایی است از قلب پایتخت زیبا و قدیمی آن، رم. امیدواریم این دستور پخت مورد علاقه شما وخانواده قرار گیرد.
[i]مواد لازم:[/i]
6 تکه گوشت گوساله
ژامبون بره یا سالامی
پنیر موزورلا به مقدار مورد علاقه
½ پیمانه آب انگور سفید
آرد
100 گرم کره
فلفل سیاه دو قاشق چایخوری
برگ رزماری
سبزی پخته مانند اسفناج برای تزیین، میتوانید از کلم بروکلی  و هویج پخته هم استفاده نمایید.
[i]طرز تهیه[/i]
1- گوشت را در پارچه تمیزی می پیچانیم و با چکش چند ضربه می زنیم تا کمی کوبیده شود بعد زیر آب سرد روان بمدت دو دقیقه می گذاریم.
2- بروی سینی درون فر ورق آلومینیومی فویل کشیده فر را بروی 450 درجه فارنهایت یا 250 درجه سانتیگراد گرم می نماییم، همزمان مخلوط سبزی (اسفناج، کلم..) خود را آماده می نماییم.
3- دو طرف تکه های گوشت را درون آرد بخوبی آغشته می نماییم.
4- در ماهیتابه داغ شده روغن زیتون میریزیم و سپس کره را به آن اضافه می نماییم. تکه های گوشت را درون ماهیتابه می ریزیم و می گذاریم بمدت 2 دقیقه در هر طرف آن بپزد تا رنگ آن کمی تغییر نماید (متمایل به قهوه ای روشن گردد.) هنگام سرخ شدن به هر طرف آن کمی فلفل سیاه به اندازه دلخواه اضافه می نمایید.
کتلت رمی 1
5- اکنون کتلتها را همگی بدرون ماهیتابه برگردانید و بگذارید تا بمدت 4 دقیقه خوب با همدیگر بپزد. به آن مقداری برگ رزماری اضافه نمایید و آب آنگور را نیز کم کم به آن اضافه نمایید.
6-  پنیر موزورلا را به تکه های باریک ببرید. تکه های گوشت پخته شده را بروی سینی فر بگذارید و روی آن ابتدا پنیر موزورلا و سپس تکه ای يامبون قرار دهید.
7- سینی را درون فر قرار دهید و بگذارید تا پنیر روی آن بخوبی گرم شود تا حالت ذوب بگیرد. این کار 4 تا 5 دقیقه بیشتر طول نمی کشد.
کتلت رمی شما آماده است.. نوش جان!