انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آماده‌باش ارتش الجزایر در مرز با لیبی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فارس: روزنامه الشروق الجزایر به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: در پی وخامت اوضاع امنیتی لیبی و در حالی که دولت لیبی با درگیری های دیروز طرابلس در معرض فروپاشی است، نیروهای ارتش مردمی، نیروهای امنیتی و نیروهای گارد مرزی الجزایر در طول مرز با لیبی در بالاترین سطح آماده باش به سر می‌برند.

روزنامه الشروق در شماره امروز خود به نقل از همین منابع نوشت:سرویس اطلاعات ارتش ملی الجزایر این روزها اطلاعاتی کسب کرده که نشان می‌دهد از سوی گروه‌های تندرو در لیبی تهدید جدی درباره انجام عملیات تروریستی در الجزایر وجود دارد.

به گفته این منابع فرماندهی ارتش الجزایر هجده منطقه نظامی بسته در طول مرزهای این کشور با لیبی ایجاد کرده است.

در این مناطق هر گونه عبور و مرور غیرنظامیان ممنوع است و به هر گونه تحرکات ناشناسی با آتش سلاح پاسخ داده می‌شود.

از جمله این مناطق بسته نظامی مثلث بین لیبی، نیجر و الجزایر از طرف شهر مرزی تنراست الجزایر است.

الشروق نوشت: دستکم 100 هزار سرباز،نیروی امنیتی، گارد مرزی و نیروهای ویزه در طول مرزهای جنوبی الجزایر از جمله مرز با مالی مستقر هستند بخصوص که در روزهای اخیر درگیری های بین گروه های شبه نظامی ازواد با نظامیان مالی در شمال این کشور از سر گرفته شده است.

به گفته این منابع از جمله تدابیر امنیتی شدید در مرز الجزایر با پرواز یکسره هواپیماهای شناسایی، گشتی ها و ایجاد پست های موقت در طول مرز است و صدها تن از سربازان الجزایری از دیگر مناطق به جنوب الجزایر منتقل شده اند.

الجزایر کشوری در شمال قاره آفریقا است، که از سمت شرق به تونس و لیبی از سمت غرب به مغرب و صحرا، از جنوب غربی موریتانی، از سمت شمال به دریای مدیترانه و از سمت جنوب به نیجر و مالی محدود است.
آماده‌باش ارتش الجزایر در مرز با لیبی 1