انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پاپ فرانسیس : اینترنت ، برنامه های تلویزیونی و اسمارت فون ها ، مردم را از مسائل مهم ز
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان مردی خوش‌مشرب و در حوزه مسائل اجتماعی و عمومی دنیا بسیار فعال است و سعی دارد بیشتر از پاپ قبل در میان اتفاقات واقعی دنیا باشد. حمله به غزه را محکوم می‌کند، نگران حملات تروریستی عراق است، با کنایه اقتصاد بر پایه پول و جنگ را محکوم به فروپاشی می‌داند، تاجران اسلحه را به عدم ادعای حقوق بشر فرا می‌خواند، تسلط پول بر فوتبال را به همه یادآوری می‌کند و بسیاری از اظهارات جالب و گه‌گاه بسیار سؤال‌برانگیز!

اما اخیرا هشدارهایی جدی نسبت به استفاده از اینترنت داده است. پاپ در دیدار با حدود ۵۰ هزار نفر از پیروان خود در رم گفت: «استفاده از ابزارآلات تکنولوژی باید زندگی ما را آسان‌تر کند و بهبوددهنده زندگی ما باشد، در حالی که امروز وسیله حواس‌پرتی ما از چیزهایی شده که دارای اهمیت واقعی هستند.» وی چت‌های اینترنتی، اسمارت‌فون ها و برنامه‌های تلویزیونی را مشکل‌آفرین خوانده که ساعت‌های بسیاری از جوانان را هدر می‌دهد.
وی در ادامه اضافه کرده است: «زندگی ما از زمان ایجاد شده و زمان هدیه الهی به ماست؛ پس مهم است که از آن در جهت اعمال خوب بهره ببریم.» علیرغم این گفته‌های به ظاهر ضد اینترنتی پاپ را نمی‌توان در میان افراد با چنین طرز فکری قرار داد. کما اینکه وی مدتی قبل اینترنت را «هدیه الهی» عنوان کرده بود که می‌تواند انسان‌ها را به یکدیگر متصل کند.
حال اینکه این گفته‌ها موردتوجه پیروان پاپ قرار خواهد گرفت یا نه مشخص نیست، اما آنچه واضح است رهبران مذهبی دنیا به شدت نگران آینده دنیا و اینترنت هستند و تلاش دارند در زمانی که شاید انسان‌ها روز به روز از تماس‌های مستقیم با هم دور می‌شوند، آن‌ها را تشویق به ارتباط کلامی بیشتر کنند. سؤال اینجاست که آیا موفق خواهند شد؟