انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: میخَک ، چآشنـی شِگِفت اَنگیز ..
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
میخَک ، چآشنـی شِگِفت اَنگیز .. 1

میخکمعمولا به عنوان یک ادویه آشپزخانه و در ترکیب با فلفل، دارچین و زردچوبه وسایر ادویه‌ها برای تهیه پودر ادویه کاری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
میخک گیاهی بسیار کوچک اما با خواص درمانی فراوان است که درعین حال بهعنوان یک ادویه شفابخش و خوش عطر در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بهگزارش «ایسنا» میخک معمولا به عنوان یک ادویه آشپزخانه و در ترکیب بافلفل، دارچین
و زردچوبه و سایر ادویه‌ها برای تهیه پودر ادویه کاری، مورداستفاده قرار می‌گیرد.
از روغن میخک نیز در تولید عطرها، صابون‌ها و یا بعنوان ماده طعم دهنده در لوازم پزشکی و دندانپزشکی استفاده می‌شود.
شبکهخبری تورنتو نیوز در مقاله جدیدی به بررسی خواص درمانی فوق‌العاده وشگفت‌انگیز این ادویه خوش عطر پرداخته است. برخی از این خواص مهم عبارتنداز:
۱-‌ تحریک دستگاه گوارش و کمک به هضم غذا و متابولیسم؛
درطب سنتی چین از این چاشنی برای درمان حالت تهوع و مشکلات گوارشی استفادهمی‌شود. میخک جریان آنزیمی را افزایش داده و در نتیجه فعالیت گوارشی راتقویت می‌کند. بعلاوه میخک تاثیر بی‌حسی موضعی دارد و به همین دلیل برایدرمان معده درد و حالت تهوع مفید است.
۲- کاهش درد دندان
استفادهاز میخک برای کاهش دندان درد موثر است و همچنین به کاهش عفونت‌های دهانیکمک می‌کند. آغشته کردن محل پوسیدگی دندان به روغن میخک در تسکین درد دندانموثر است.
۳- درمان سرفه
جویدن میخک به همراه یک تکه کوچک از نمک معمولی به تولید بیشتر آب دهان کمک کرده و در نتیجه تحریک پذیری در گلو را کاهش می‌دهد.
۴- کاهش استرس و آرام کردن تنش‌های روانی
اگراحساس می‌کنید استرس دارید مقداری آب را به همراه کمی برگ ریحان، برگنعناع و میخک بجوشانید سپس از این جوشانده برای تهیه‌ چای سیاه استفادهکنید. این نوشیدنی را همراه با کمی عسل مصرف کنید. معجون گیاهی بدست آمدهتنش‌های شما را تسکین می‌دهد