انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بیوگرافی خاویر هرناندز
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خاویر هرناندز بالکازار متولد 1 جون 1988 فوتبالیست متولد مکزیک است که در پست مهاجم برای باشگاه منچستر یوناید بازی میکند.هرناندز با لقب چیچاریتو شناخته میشود و همین اسم هم در پشت پیراهنش حک شده است.خاویر هرناندز قبل از اینکه تبدیل به نخشتین بازیکن مکزیکی منچستر یونایتد شود برای باشگاه گوادالاخرا مکزیک بازی میکرد.
هرناندز در سپتامبر 2009 نخستین بازی ملی خود را در برابر تیم کلمبیا انجام داد.هرناندز تا به حال 33 بازی ملی انجام داده و موفق به زدن 23 گل شده است.

ابتدای زندگی

هرناندر در گوادالاخرا مکزیک بدنیا امد و در یک لیگ تفریحی زمانی که فقط 7 سال سن داشت شرکت کرد.پدر وی که خودش سابقه حضور در تیم ملی مکزیک را به عنوان مهاجم داشته اظهار کرده که هرگز فکر نمیکرده است که روزی پسرش به یک فوتبالیست حرفه ای تبدیل شود.
هرناندز در سن نه سالگی به تیم گوادالاخرا پیوست و زمانی که 15 ساله بود نخستین قرارداد حرفه ایش را با این تیم امضا کرد.

دوران باشگاهی

گوادالاخرا

وی در سال 2006 اولین بازی خود برای تیم اصلی گوادالاخرا را انجام داد.وی در دقیقه 82 در حالی که تیمش 0_3 پیش بود وارد زمین شد و پنج دقیقه بعد گل چهارم تیمش ا به ثمر رساند.وی در فصل 07_2006 در هفت بازی شرکت کرد و تنها یک گل بثمر رساند.وی در فصل 08_2007 هم تنها شش بازی انجام داد بدون اینکه گلی بثمر رساند.
وی در نخستین تورنمت مکزیک در فصل 09_2008 (Apertua) ده بازی برای تیمش انجام داد و باز هم پایش به گلزنی باز نشد.در دومین تورنمت باشگاهی مکزیک در این فصل (Clausura) وی در 15 بازی موفق به زدن 4 گل شد.وی در تورنمنت (Apertua 2009 ) در 17 بازی موفق به زدن 11 گل شد و در مکان سوم جدول گلزنان قرار گرفت.در لیگ ( Torneo Bicentenario 2010 ) مکزیک در حالی که چندین بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد در 11 بازی 10 گل را بثمر رساند و مشترکا به عنوان اقای گلی دست یافت.

منچستر یونایتد

انتقال

باشگاه منچستر یونایتد ابتدا در اکتبر 2009 از وضعیت هرناندز اگاه شد.یکی از استعداد یابان باشگاه به مکزیک رفت و بعد تماشای چندین بازی گزارش مثبتی از بازی چیچاریتو ارائه کرد.به خاطر سن کم هرناندز باشگاه تصمیم گرفت که برای جذب وی دست نگه دارد اما با توجه به اینکه وی عازم جام جهانی 2010 بود و در صورت درخشش احتمالی مشتریان زیادی پیدا میکرد باشگاه تصمیم گرفت که زودتر از برنامه پیشنهاد خودش برای جذی وی را به گوادالاخرا ارائه کند.جیم لاولر (استعداد یاب ارشد باشگاه ) بار دیر به مکزیک فرستاده شد تا بازی های وی را به مدت سه هفته زیر نظر بگیرد .بعد از اینکه جیم لاولر هم گزارش مثبتی به یونایتد ارائه کرد باشگاه تصمیم خود برای خرید چیچاریتو گرفت.
در 8 اوریل 2010 هرناندز با قراردادی با مبلغ اعلام نشده به باشگاه منچستر یونایتد پیوست.روز قبل از امضای قرارداد هرناندز از نزدیک بازی یونایتد با بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را در الدترافورد از نزدیک مشاهده کرد.امضای قرارداد در سکوت کامل خبری رخ داد به طوری مادربزرگ چیچاریتو گمان میکرد وی قصد سفر تفریحی به امریکا را دارد.طبق بخشی از قرارداد یونایتد موظف بود که با تیم گوادالاخرا به مناسبت افتتاح استادیوم جدیدشان بازی دوستانه ای را در تابستان انجام دهد.
در 27 می 2010 مجوز کار هرناندز در انگلستان صادر شد و وی از تاریخ 1 جولای 2010 رسما به عنوان بازیکن منچستر یونایتد شناخته میشد.

فصل 11_2010

هرناندز اولین بازی خود برای یونایتد را در 28 جولای در دیدار دوستانه با تیم منتخب لیگ امریکا انجام داد و درست پس از 18 دقیقه حضور در میدان اولین گل خود برای باشگاه را هم بثمر رساند.
دو روز بعد در دیداری دوستانه بین یونایتد و تیم سابقش وی در نیمه اول پیراهن گوادالاخرا را بر تن کرد و حتی موفق به گلزنی به یونایتد هم شد در نیمه دوم چیچاریتو در تیم منچستر یونایتد بازی کرد ولی نتوانست از شکست 2_3 یونایتد به گوادالاخرا جلوگیری کند.چند روز بعد در دیدار دوستانه ی دیگری با منتخب لیگ ایرلند وی بار دیگر برای تیم جدیدش گلزنی کرد.

در روز 8 اگوست در جریان دیدار جام خیریه با چلسی وی در بین دو نیمه وارد زمین شد و گل دوم یونایتد در پیروزی 1_3 ان ها بر تیم لندنی را به ثمر رساند.در 16 اگوست 2010 هرناندز با به زمین امدن به جای رونی در اولین بازی منچستر در لیگ موفق شد که نخستین بازی خود در لیگ برتر را انجام دهد. در 29 سپتامبر در بازی حساس منچستر در لیگ قهرمانان در خانه تیم والنسیا چیچاریتو وارد زمین شد و گل پیروزی بخش یونایتد و اولین گل خود در لیگ قهرمانان را به ثمر رساند.در 16 اکتبر در جریان تساوی 2_2 یونایتد با وست بروم در الدترافورد وی اولین گل خود در لیگ برتر را به ثمر رساند.

در 29 ژانویه وی با زدن گل پیروزی بخش برای یونایتد در برابر ساوت همپتون در جام حذفی موفق شد که اولین گل خود در این رقابت ها را هم به ثمر رسانده باشد.
بعد از نمایش های درخشان در نخستین ماه های حضورش در فوتبال اروپا در روز 8 اوریل نام وی در بین نامزد های دریافت جایزه بهترین بازیکن جوان سال قرار گرفت.
در 8 می 2011 با زدن گل نخست به چلسی در جریان پیروزی 1_2 منچستر علاوه بر اینکه تیمش را در استانه قهرمانی در لیگ قرار داد وی را بعد از رود فن نیستلروی در فصل 02_2001 به نخستین بازیکنی تبدیل کرد که در اولین فصل حضورش در یک باشگاه موفق شده است که بیش از 20 گل بثمر رسانده باشد.در 18 می ماه وی از طرف هواداران منچستر یونایتد به عنوان بهترین بازیکن فصل باشگاه انتخاب شد و جایزه Sir Matt Busby Player Of The Year را دریافت کرد.هرناندز موفق شد که در اولین فصل حضورش در منچستر یونایتد در 45 مسابقه 20 گل به ثمر رساند.

در 5 جولای فدراسیون بین المللی تاریخ و امار فوتبال (IFFHS ) خاویر هرناندز را با 13 گل زده بهترین گلزن در رده ملی در فصل 11_2010 معرفی کرد.وی بالاتر از افرادی مثل مسی ،رونالدو و روسی قرار گرفت.

فصل 12_2011

بعد از حضور در تورنمنت Concacaf Gold Cup 2011 چیچاریتو به نیویورک رفت تا در تور پیش فصل منچستر یونایتد شرکت کند.در 26 جولای 2011 در حین تمرین پس از برخورد توپ با سرش برای مدت کوتاهی بیهوش شد و سریعا به بیمارستان منتقل شد.روز بعد وی از بیمارستان مرخص شد ولی در دیدار دوستانه تیمش شرکت نکرد.در 28 جولای گزارش شد که دکتر تیم سابق وی به منچستر یونایتد اطلاع داده است که وی سابقه بیماری عصبی در گذشته داشته و همچنین در دوران نوجوانی دچار میگرن و سردرد های شدید می شده است.وی برای حفظ احتیاط در هیچ یک از بازی های پیش فصل منچستر و همچنین نخستین بازی در لیگ شرکت نکرد.

هرناندز نخستین بازی خود در این فصل را با حضور در ده دقیقه پایانی بازی با تیم تاتنهام در الدترافورد انجام داد.وی هفته بعد به ترکیب اولیه بازگشت و در جریان پیروزی 0_5 تیمش موفق شد که دو گل هم بزند.در 24 اکتبر 2011 یونایتد به پاس قدردانی از پیشرفت و درخشش وی دستمزد وی را افزایش داد و قراردادش را تا سال 2016 تمدید کرد.

چیچاریتو در این فصل تا تاریخ 9 فوریه 2012 موفق شده که در 25 مسابقه 8 گل بزند.


چیچاریتو در عرصه ملی

تیم ملی مکزیک زیر 20 سال

هرناندز یکی از 21 بازیکن اعزامی تیم ملی مکزیک به جام جهانی زیر 20 سال های 2007 بود.


تیم ملی مکزیک

هرناندز در سپتامبر 2009 نخستین بازی ملی خود را در برابر تیم کلمبیا انجام داد.هرناندز تا به حال 33 بازی ملی انجام داده و موفق به زدن 23 گل شده است.

جام جهانی 2010

در 11 جون 2010 در جریان دیدار افتتاحیه جام جهانی بین تیم های مکزیک و افریقای جنوبی وی در دقیقه 73 وارد زمین شد و شاهد تساوی 1_1 تیمش بود.
در 17 جون در بازی با تیم فرانسه وی بار دیگر به عنوان یار جانشین وارد زمین شد و این بار اولین گل خود در جام جهانی را به ثمر رساند.وی در جریان این دیدار که با پیروزی 0_2 مکزیک همراه بود به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
در مرحله یک هشتم نهایی هرناندز در ترکیب اصلی تیمش برای بازی با ارژانتین قرار گرفت و تک گل تیمش در جریان شکست 1_3 را به ثمر رساند.
بعد از پایان جام جهانی و بررسی امار اعلام شد که هرناندز با سرعتی معادل 32.15 کیلومتر در ساعت سریعترین بازیکن جام بوده است.

Concacaf Gold Cup 2011

در جریان این جام که با قهرمانی تیم ملی مکزیک همراه بود هرناندز با زدن هفت گل عنوان اقای گلی این رقابت ها را کسب کرد و همچنین به عنوان باارزشترین بازیکن جام انتخاب شد.


نام مستعار

خاویر هرناندز با نام مستعار چیچاریتو که در زبان اسپانیایی به معنی نخود فرنگی کوچک است شناخته می شود.دلیل انتخاب این نام این است که پدرش (خاویر هرناندز گوتیرز) به خاطر داشتن چشم های سبز رنگ به نخود فرنگی معروف بوده است.


زندگی شخصی

چیچاریتو پسر خاویر هرناندز گوتیرز مهاجم سابق تیم ملی مکزیک که سابقه حضور در جام جهانی 1986 را داشته است می باشد.پدر وی که مربی تیم ذخیره های چیواس گوادالاخرا را بر عهده داشت به خاطر دیدن بازی های پسرش در جام جهانی افریقای جنوبی از کار خود استعفا داد.طبق گزارش ها هرناندز خانواده خود را به انگلیس برده تا در کنارش باشند.
هرناندز با تسلط و به صورت روان به زبان انگلیسی صحبت می کند.

سبک بازی

سرالکس فرگوسن هرناندز را بازیکنی دوپا، پرسرعت و گلزنی ذاتی توصیف می‌کند. فرگوسن همچنین گفته که سبک بازی او شبیه به بازیکن اسبق یونایتد اوله گونار سولسشرنیز هست. خوزه پادیلا هم بازی سابق او نیز هرناندز را بازیکنی "شگفت انگیز در هوا"با وجود قامت کوتاهش توصیف می‌کند.


افتخارات

باشگاهی

گوادالاخرا

Primera Division De Mexico :Apertura 2006
InterLiga :2009

منچستر یونایتد

لیگ برتر انگلیس :11_2010
جام خیریه :2010

رده ملی

Concacaf Gold Cup 2011

افتخارات فردی

بهترین مهاجم جام Torneo Bicentenario 2010

اقای گل جام Torneo Bicentenario 2010

بهترین بازیکن فصل منچستر یونایتد از دید طرفداران :11_2010

اقای گل جام Concacaf Gold Cup 2011

با ارزشترین بازیکن جام Concacaf Gold Cup 2011
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی خاویر هرناندز 1
.
.
.
.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی خاویر هرناندز 1
پسر عموی عشقم ژاویر هرناندزهHeart