انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تعداد اپلیکیشن های فروشگاه ویندوزفون مایکروسافت به ۳۰۰ هزار رسید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
روند رو به رشد تعدا اپلیکیشن های ویندوزفون مایکروسافت همچنان ادامه دارد.این شرکت در آخرین گزارش خود تعداد اپلیکیشن های موجود در فروشگاه مجازی خود را بیش از ۳۰۰ هزار اپلیکیشن اعلام کرده که بیانگر علاقه تولید کنندگان اپ های موبایل به سیستم عامل تلفن همراه مایکروسافت است.

این غول نرم‌افزاری در گزارش جدید که در صفحه‌ی Microsoft by the Numbers آورده است، ارقام و آمار جدیدی را منتشر کرده که طی آن اشاره شده که صدها برنامه‌ی جدید به طور روزانه به ویندوزفون افزوده می‌شود. البته رقم صد برنامه در روز تنها یک بزرگ‌نمایی می‌باشد، اما روند و کیفیت کلی امر به همین صورت است. در گزارشی از WPCentral، اغلب برنامه‌ها و اپلیکشین‌های برتر اکنون در فروشگاه موبایل مایکروسافت در دسترس می‌باشد.
فراوانی اپلیکیشن‌ها یکی از دلایل کلیدی موفقیت یک پلتفرم موبایل می‌باشند. اغلب گوشی‌های ویندوزفون لومیا به دلیل ویژگی‌های نوآورانه و کاربرپسندانه‌ی خود مورد تجلیل قرار گرفته‌اند، اما اگر دسترسی به برنامه‌های اساسی امکان‌پذیر نباشد، کاربران قطعا به راحتی به استفاده از یک پلتفرم دیگر روی می‌آورند. البته ویندوزفون همچنان پس از فروشگاه‌های مجازی اپل و اندروید قرار دارد و درواقع جایگاه سوم را در نبرد فروشگاه‌های موبایل به خود اختصاص می‌دهد. بنا به بیشتر گزارش‌ها، سهم بازار این فروشگاه تنها حدود سه درصد است.
در ماه ژوئن از سوی کمپانی اپل اعلام شد که اپ‌استور دارای حدود ۱.۲ میلیارد برنامه است. با این حال پیشرفت برنامه‌های ویندوزفون قابل توجه بوده است. بنا به گزارش Next Web، این فروشگاه در ژوئن سال ۲۰۱۲ دارای ۱۰۰۰۰۰ برنامه در خود بود. این رقم در ماه دسامبر همان سال به ۱۵۰۰۰۰ برنامه رسید و یک سال بعد، در دسامبر ۲۰۱۳، تعداد برنامه‌های موجود در ویندوزفون، عدد ۲۰۰۰۰۰ را نشان می‌داد. اعلام رقم ۳۰۰ هزار برنامه در ژوئن امسال، نشان می‌دهد که تنها طی شش ماه، صد هزار برنامه به این فروشگاه اضافه شده است.
یکی از سخنگویان کمپانی مایکروسافت عنوان کرده است: “ما امروزه در فروشگاه خود دارای بیش از سیصد هزار برنامه هستیم و ویندوزفون همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. تنها در سال گذشته، کاتالوگ برنامه‌های ویندوز و ویندوزفون رشد ۹۴ درصدی داشته، در حالی که برخی از توسعه‌دهندگان فعال دارای ۵۰ درصد رشد بوده‌اند.”