انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: انجیر بخورید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
انجیر سریع الهضم و برای تقویت معده و نیروی جنسی، لینت مزاج و رفع یبوست مؤثر است. به صورت خشک کرده نیز، قابل استفاده است. کمپوت آن برای مبتلایان به سوءهاضمه مصرف می شود.
در موارد ابتلا به سرماخوردگی، عصاره لعابدار انجیر خشک، روی مخاط، اثر نرم کننده دارد. انجیر تازه دو نیم کرده، روی دملهای چرکی و تومورهای کوچک، مانند ضماد عمل می کند. شیرابه درخت انجیر در معالجه زگیل مؤثر است. انجیر برای از بین بردن بوی بد دهان نیز توصیه شده است .

شیرابه انجیر شیر را منعقد کرده و آن را تبدیل به پنیر می کند ومالیدن شیر ابه به میخچه ,زیگیل , خال گوشتی این آثار را از بین می برد بعلاوه گذاشتن کمی از شیرابه انجیر به محل حفره دندان کرم خورده درد آن را فورا ساکت می کند ومیوه کامل انجیر در موقع طبخ غذا سرعت آن را افزایش می دهد .
میوه انجیر از ویتامین های A,B,C سرشار است. خداوند در سوره تین به آن قسم یاد می كند. در تورات نیز از انجیر به نیكویی یاد شده و بوداییان آن را میوه ای مقدس به شمار می آوردند و معتقدند كه بودا در زیر درخت انجیر به معرفت الهی دست یافت.
انجیر بخورید 1
فواید انجیر به شرح زیر است:
کاهش فشار خون ،انجیر منبع خوب پتاسیم می باشد و همان طور که می دانیم، پتاسیم، عنصری است که برای کنترل فشار خون به کار می رود. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کمبود پتاسیم،  مخصوصا وقتی که غذاها دارای مقدار زیادی سدیم(نمک) باشند، می تواند موجب بالا رفتن فشار خون شود.

انجیر، منبع خوبی از فیبرهای غذایی می باشد. فیبر، اثر مفیدی بر کاهش وزن دارد و گرسنگی را به تاخیر می اندازد.
جلوگیری از سرطان سینه به خاطر داشتن فیبر بالا، از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می کند.