انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پنج عنصر “رویش مو” مشخص شدند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلنیوم که غذاهای دریایی و سبزیجات حاوی آن هستند و ویتامین‌های خانواده‌B به خصوص ویتامین B۵ وH که در غلات و حبوبات به خوبی یافت می‌شود همگی در سلامت مو بسیار مهم هستند.
پنج عنصر “رویش مو” مشخص شدند 1
دکتر پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درخصوص غذاهای مفید برای پر پشت شدن و جلوگیری از ریزش مو گفت: برای حفاظت و جلوگیری از ریزش مو غذاهایی توصیه می‌شود که حاوی مواد “آنتی اکسیدان” هستند که سبزیجات و میوه‌ها از منابع بسیار عنی آنتی اکسیدان‌ها به شمار می‌روند، علاوه بر آن استفاده از پروتئین‌ها، منابع روی که در غذاهای دریایی مثل ماهی، میگو و صدف به خوبی یافت می‌شود ضمن اینکه روی در گوشت‌ها و مغز‌ها هم وجود دارد.

این متخصص تغذیه گفت: با کمبود این ویتامین‌ها ریزش مو اتفاق می‌افتد به بیان دیگر در کنار عوامل ارثی، عوامل محیطی و عوامل هورمونی تغذیه نقش مهمی در سلامت مو دارد.

وی در پایان گفت: با قرار دادن این ویتامین‌ها در وعده غذایی از ریزش مو پیشگیری می‌شود به شرطی که عوامل مذکور هم نقششان لحاظ شود به طور مثال اگر کسی دچار استرس می‌‌شود ابتدا باید استرس وی به کمک دارو کاهش پیدا کند و تغذیه به عنوان یک نقش کمکی است.

 مرجع: باشگاه خبرنگاران