انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اعتصاب غذای کله‌گنجشکی برای اعتراض به بررسی پرونده بورسیه دکترا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

فرزین پورمحبی

یه زمانی بود دخترهایی که نمی‌تونستن ازدواج کنن، می‌رفتن دانشگاه تا بلکه بتونن به زور مدرک لیسانس هم که شده، یه شوهر دست و پا کنن ... الان رقابت‌ها پیچیده‌تر شده؛ چون دخترهای ترشیده با فوق لیسانس هم کارشون راه نمیفته و مجبورن به فکر PHD باشن تا بلکه فرجی حاصل بشه ... به همین خاطر هم سطح علمی کشور بالا رفته... حالا با انگیزه و علتش کاری نداریم مهم اینه که سطح علمی کشور بخصوص در جامعه نسوان بالا رفته.

اما در مورد آقایون هم خوشبختانه همین آمار برقراره و وضع علمی اون‌ها هم بشدت روبه‌راهه ...

یه زمانی بود که مثلا برای نماینده مجلس شدن نیازی به مدرک نبود اما بعد از اینکه رقابت ها شدیدتر شد تب مدرک هم داغ تر شد و دانشگاه هایی مثل هاروارد و آکسفورد و ... زحمات زیادی را در این راه متقبل شدن و کلی دکتر تحویل جامعه دادن. اینجوری سطح علمی کشور هم بالاتر رفت؛ خدا خیرشون بده ... اما اون‌ها هم توانشون محدود بود و نمی تونستن عطش علمی خیلی از مسئولین را سیراب کرده و پاسخگوی نیازهاشون باشند! این بود که امکانات داخلی به‌کار گرفته شد و در همین راستا خیلی از دانشگاه های دولتی و آزاد و... آستین ها رو بالا زدن و با اعطای تسهیلات ویژه به مسئولین خدمت‌ گزار، شروع کردن به بالا بردن سطح علمی کشور، بخصوص در جامعه رجل سیاسی ... البته بازم با انگیزه و دلایلش کاری نداریم مهم اینه که کشورمون پر شده از دکتر و دانشجوی دکتری!

حالا در این حرکت پر شتاب علمی و نقل و نبات شدن مدارک، یه وزیر علوم پیداش شده و هی داره چوب می‌کنه تو چرخ رشد و توسعه روزافزون مملکت و نمی‌ذاره کشور پیشرفت کنه و سطح علمیش بره بالا... معمولا وزیر علوم باید کاری بکنه تا مردم به زور برن دانشگاه بورسیه دکترا بشن و به جامعه خدمت بکنن نه اینکه به خدمتگزارانی که دارن تو دانشگاه درس می‌خونن گیر بده و اونا رو بندازه بیرون تا برن کنار جوب ها بشینند معتاد بشن ...

خب نظرتون چیه؟ همچین وزیری رو نباید به حساب و کتابش رسید و حقش رو گذاشت کف دستش؟

پس حالا هر کسی با هر تریبونی که دستشه یا بهتره بگم پشتشه باید فریاد اعتراض علم خواهی اش رو با صدای بلند به گوش این و اون برسونه ... مثلا منی که طنز نویس هستم فقط می تونم قلم بزنم کارمندها هم می تونن با توجه به توانشون دست به اعتصاب غذای کله گنجشکی بزنند نمایندگان محترم هم که می تونند کارت زرد و قرمز نشون بدن و استضاح بکنن.

قوه قضاییه هم می تونه تقاضای ویدیو چک بکنه و دور تا دور همچین وزیری رو با اسپری محو شونده خط و نشون بکشه و...

خلاصه باید همین الان اقدام کرد چون فردا خیلی دیر است

من اگر بنشینم تو اگر بنشینی چه کسی برخیزد؟