انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فعالیت کانون صنفی اساتید دانشگاه علم و صنعت کاملا قانونی است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سرپرست دانشگاه علم و صنعت در واکنش به خبر غیرقانونی خواندن کانون صنفی اساتید در دانشگاه توسط یکی از رسانه‌ها با تاکید بر اینکه باید از سیاست زدگی و گروه گرایی پرهیز کرد، گفت: این کانون کاملا قانونی است و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر عملکرد خلاف قانون در مورد این قانون گزارش نشده است.

علی برخورداری در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ افزود: برخی از دوستان ممکن است از روی عدم آگاهی برخی مباحث را مطرح کنند. دانشگاه‌ها از هشت سال پیش اقدام به ایجاد کانون صنفی اساتید برای انجام امور صنفی خود کرد‌ه‌اند و این حرکت در تمام دانشگاه‌های بزرگ همچون دانشگاه علامه طباطبایی، امیرکبیر، تهران و غیره نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت نیز از سال 84 اقدام به تشکیل کانون صنفی اساتید کرده است، اظهارکرد: کانون صنفی اساتید از آنجایی که مطابق قانون یک کار صنفی و رفاهی است باید از وزارت کشور مجوز اخذ کند. آن زمان اساتید اساسنامه‌ای تنظیم کردند و برای اخذ مجوز درخواستی را به وزارت کشور ارسال کردند.

برخورداری با اشاره به اینکه حدود 217 نفر از اساتید عضو این کانون شدند افزود: بعد از آنکه اساسنامه به وزارت کشور ارسال شد، خبری از مجوز نشد تا سال88 دوباره اساتید برای اخذ مجوز اقدام و پیگیری‌های لازم را انجام دادند.

وی افزود: از آنجایی که مجددا خبری از صدور مجوز نبود، پارسال اساتید پیگیری‌های خود را از سر گرفتند و ظاهرا این بار اعلام شده که پرونده در مراحل اداری است تا مجوز صادر شود.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه این کانون برای فعالیت‌های داخلی در درون دانشگاه مجوز دارد، اظهار کرد: این کانون به موازات پیگیری‌های خود برای اخذ مجوز از سوی وزارت کشور برای اینکه بتواند داخل دانشگاه فعالیت داشته باشد از سوی هیئت نظارت بر فعالیت‌های دانشگاهی مجوزی برای فعالیت در داخل دانشگاه کسب کرده است.

برخورداری با تاکید بر اینکه فعالیت آنها در محیط دانشگاه کاملا قانونی است، افزود: در سال 85 رئیس وقت دانشگاه از این کانون حمایت کرد و دفتری نیز در اختیار این کانون قرار داد، اما چون مجوز وزارت کشور را ندارند فعالیت جدی و اساسی در این مدت انجام نشده است.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده درباره ارسال ایمیل‌هایی که این کانون به اعضای هیئت علمی داشته است، اظهار کرد: از آنجایی که در این سالها برخی اساتید جدید استخدام شده‌اند و عضو این کانون نیستند، ایمیلی از سوی این کانون برای اعضای هیئت علمی ارسال شده تا اگر تمایل داشتند عضو این کانون شوند.

برخورداری با تاکید بر اینکه چگونه می‌توان ارسال ایمیل و دعوت در عضویت کانون را عملی خلاف قانون توصیف کرد، افزود: اینکه کانون عضوگیری کند، کجای آن لطمه به دین می‌زند یا باعث خرابکاری می‌شود. طرح این گونه مسائل از سوی برخی از افراد باعث ایجاد حواشی می‌شود که مانع از روند علمی دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه‌ها، گفت: توسعه علمی دانشگاه‌ها مستلزم وحدت، انسجام و یکپارچگی در سطح دانشگاه و کل کشور است و برای آینکه کارها درست پیش رود نیاز به ثبات و همدلی داریم. این امر نیز در سایه پرهیز از گروه گرایی و سیاست زدگی محقق می‌شود. اگر به دانشگاه گروهی نگاه نکنیم و هدفمان تحقق فرمایشات رهبری باشد اینگونه مسائل نیز خود به خود کنار می‌رود.

برخورداری با تاکید بر اینکه دانشگاه علم و صنعت در طی سالیان گذشته پیشرفت علمی خوبی داشته است، افزود: همه دانشگاهیان در دانشگاه علم و صنعت در حال کارعلمی هستند و در طی این سالها پیشرفت خوبی کسب شده و به سرعت در حال پیشرفت است.