انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بخش خصوصی آموزش عالی می‌تواند بهتر از بخش دولتی کار کند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس هیات امنای دانشگاه خیام گفت: موسسه آموزش عالی خیام پس از دو دهه تلاش توانسته‌ است به بلوغ کیفی برسد و حائز اطلاق نام دانشگاه شود.

دکتر جمشید قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان اینکه موسسات آموزش عالی باید به شرایطی از بلوغ کیفی برسند تا تبدیل به دانشگاه شوند، گفت: مراکز آموزش عالی بخش‌های دولتی و خصوصی باید به شرایطی از بلوغ کیفی برسند و مجموعه آنان توسط وزارت علوم و تحقیقات و فناوری بررسی شود تا این موسسات تبدیل به دانشگاه شوند.

وی افزود: موسسات آموزش عالی در صورتی می‌توانند تبدیل به دانشگاه شوند که اساتید، آزمایشگاه‌ها و نیز کتابخانه از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

قنبری در ادامه اظهار کرد: موسسه آموزش عالی خیام پس از دو دهه تلاش توانسته‌ است به این کیفیت‌ برسد و حائز اطلاق نام دانشگاه شود؛ این دانشگاه به حرکت خود در مسیر و راه کیفیت بهتر ادامه خواهد داد.

رییس هیات امنای دانشگاه خیام در خصوص تغییر اساس‌نامه دانشگاه و همچنین تغییر اساتید و اعضای هیات علمی خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی این دانشگاه از اساتید پرسابقه سال‌های گذشته و دانشجویان فارغ‌التحصیل داخلی وخارجی هستند و امیدواریم که به کیفیت بالا در زمینه آموزش و پژوهش دست پیدا کنیم که تاکنون به این کیفیت‌ها تا حدودی رسیده‌ایم.

وی در خصوص تغییر مدرک تحصیلی این دانشگاه یادآور شد: زمانی که نام دانشگاهی تغییر می‌کند تمامی مدارک دانشجویان نیز به نام «دانشگاه خیام» صادر خواهد شد.

قنبری درباره افزایش پذیرش دانشجو در این دانشگاه اظهارکرد: هم‌اکنون این دانشگاه دوره‌های کارشناسی ارشد را دارد و از این پس به دنبال ایجاد دوره‌های دکتری است که این نشان از توانایی علمی اساتید این دانشگاه دارد و می‌تواند دانشجویانی در مقطع دکتری تربیت نماید.

وی در ادامه گفت: زمانی که اسم یک مجموعه‌ای را دانشگاه می‌گذارند رشته‌های جدیدی وارد این دانشگاه می‌شوند و طبیعی است که با وجود رشته‌های جدید، دانشجوی بیشتری نیز به دانشگاه‌ها اضافه خواهد شد؛ ولی اگر رشته‌ای مانند جامعه‌شناسی در گذشته تعداد پذیرش آن 50 دانشجو بوده است، اکنون به دلیل تبدیل شدن این موسسه به دانشگاه، منطقی نیست که این تعداد به 200 دانشجو برسد و از این طریق دانشجوهای بیشتری وارد دانشگاه شود.

قنبری افزود: امیدوارم «هیات ممیزه و کمیسیون موارد خاص» و دیگر اختیارات به این دانشگاه واگذار شود تا موارد قابل بررسی به تهران و دیگر مقاطع بالاتر جهت بررسی نرود و در خود دانشگاه بررسی شود.

وی درباره افزایش شهریه دانشگاه خیام اظهار کرد: شهریه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سال تحصیلی 1394 به هیات امنای این دانشگاه‌ها واگذار می‌شود و هیات امنا با بررسی که انجام می‌دهند تصمیم می‌گیرند که شهریه به چه میزان تغییر داشته باشد ولی امسال تغییر شهریه دانشگاه و موسسات عالی بر طبق تصمیم حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است.

رئیس هیات امنای دانشگاه خیام ابراز امیدواری کرد: آینده خیلی خوبی در انتظار دانشگاه خیام خواهد بود که این امر نشانگر آن است که بخش خصوصی آموزش عالی می‌تواند بهتر و جلوتر از بخش دولتی حرکت کند.