انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: حذف کمک‌هزینه دانشجویان معلول در انگلیس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
قطع کمک هزینه تحصیلی دانشجویان معلول در انگلیس که از سال 2015 میلادی اجرایی می‌شود موجب نگرانی دانشجویان و کارشناسان آموزشی شده است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از ماه سپتامبر 2015 میلادی، کمک هزینه تحصیلی دانشجویان معلول یا «DSAs» قطع خواهد شد. این قانون شامل حذف 70 درصد از کمک هزینه DSAs خواهد شد که اجرای آن دانشجویان معلول را دچار مشکل جدی خواهد کرد. در حال حاضر کمک هزینه DSAs حدود 53 هزار دانشجوی معلول را تحت پوشش قرار می‌دهد و هزینه‌هایی از قبیل استفاده از فن‌آوری‌های کمکی، کمک‌های غیرپزشکی و سایر هزینه‌های مرتبط به یک دانشجوی معلول را پرداخت می‌کند.

با این حال اثبات صحت نیاز دانشجویان معلول به کمک هزینه DSAs دشوار است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد دانشجویان معلولی که تقاضای استفاده از کمک هزینه DSAs را دارند از نظر توانایی فعالیت در سطح دانشجویان غیرمعلول هستند. استفاده از کمک هزینه DSAs برای پذیرش دانشجویان معلول و حمایت از آنها برای دستیابی به موفقیت‌های تحصیلی حیاتی است چرا که دانشجویان معلولی که از این کمک هزینه استفاده نمی‌کنند ضمن داشتن وضعیت تحصیلی ضعیف، بالاترین میزان ترک تحصیل و اخراج از دانشگاه را دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، از آنجا که هیچ بودجه بیشتری به دانشجویان دانشگاه‌ها اختصاص داده نشده تا خلاء حاصل از قطع کمک هزینه‌های DSAs پر شود، این مساله پیامدهای جدی را برای کل نظام آموزشی انگلیس به همراه خواهد داشت.

«دیوید ویلتس»، وزیر آموزش عالی انگلیس هدف از قطع کمک هزینه DSAs را هم‌ترازی دانشگاه‌ها با تاکید جدی بر این مطلب عنوان کرده که دانشگاه‌ها به وظایف خود مطابق با قانون برابری مصوب سال 2010 میلادی در قبال دانشجویان معلول عمل کنند اما با این حال این هم‌ترازی تبعات غیرعادلانه‌ای را برای دانشگاه‌ها به همراه خواهد داشت.