انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بیوگرافی الساندرو دل پیرو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی الساندرو دل پیرو 1
تولد:9 نوامبر 1974 در شهر تورین ایتالیا
غذای مورد علاقه:پیتزا.کیک.ماکارونی
موزیک:پاپ
قد:73/1
خواننده محبوب:پاواروتی
وزن:73
فیلم مورد علاقه وی: (( بهتر از گرفتن )) با هنرنمایی جک نیکولسون
هنر پیشه مورد علاقه:مایکل داگلاس
آهنگ مورد علاقه:با تو یا بدون تو
الگوی فوتبالی:پلاتینی.مارادونا.زیکو.فان باستن.مالدینی
ماشین وی:لانچیا البته در حال حاضر وی وارد تبلیغات با شرکت نیسان شده است...
باشگاه های قبلی : پادوا : ? فصل ? گل .. یوونتوس
علایق:گوش دادن به موسیقی.رانندگی کردن.سینما
افتخارات: باشگاهی((قهرمانی در سال های 1995-1997-1998-2002-2003-2005 در سری ا ایتالیا ))
یک قهرمانی در جام حذفی 1995 ... چهر فاتح سوپر جام ایتالیا (( 1995-1997-2002-2003 ))
یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا 1996 یک قهرمانی بین قاره ای یا همان قهرمانی باشگاه های جهان در سال 1996 و کسب عنوان دومی در سال ???? در بازی فینال بازی به پنالتی کشیده شد ولی یوونتوس نتوانست تیم میلان را شکست دهد
ستاره شب های دل آلپی ... الکس دلپیرو
یوونتوس به عنوان پر افتخارترین تیم ایتالیا مامن حضور ستارگان بزرگ و با اخلاق فوتبال ایتالیا بوده است .
کسانی که سال های سال در این تیم بزرگ بازی کرده اند و تبدیل به اسطوره شدند.
الساندرو دل پیرو بازیکن افسانه ایی دهه ی 90 تا امروز در تیم محبوب تورینی ها جای برای خود دست و پا کرده است ..
وی مرد ایده آل تمام تورینی هاست . کسی که در زندگی خود بیشتر از حاشیه داستانی مانند فیلم های سینمایی از نوع رمانتیک ایتالیایی داشته است . ستاره بزرگ بیانکونری از وقتی خود را شناخت که درگیر چیزی بنام توپ فوتبال بود. وی که از یک خانواده ی متوسط سر برآورده بود تمامی وقت خود را صرف فوتبال در کوچه ها کرد.
وی هیچ وقت تصور نمی کرد این چنین مشهور شود.آلکس از همان کودکی به تیم یوونتوس علاقه مند بود.
یوونتوس همراه با پلاتینی و یارانش آلکس را دیوانه ی تیم یووه کرده بود.الکس در یکی از گفتگو های خود گفته است که هیچ آرزویی جز دیدن ورزشگاه دل آلپی را نداشته است.عطش وی برای بازی کردن در یوونتوس هر روز بیشتر می شد.ولی وقت خود را در کوچه پس کوچه های تورین تلف می کرد.
دوران طلایی الکس
وقتی مالدینی تنها با 16 سال اولین بازی خود را برای تیم میلان انجام داد . در آن روزگار الکس عضویت هیچ تیمی را نداشت حتی عضویت در تیم دسته دومی پادووا تیم اول الکس بسیار اتفاقی پیش آمد.روزیاز تمام جوانان حاضر تستی گرفته می شود و الکس به رغم بازی های گذشته در کوچه ها توانست جز کسانی باشد که از این آزمون سربلند خارج شدند.
الکس خیلی دیر و در سال 22 سالگی اولین قرارداد حرفه ایی خود را امضا کرد . وی در اولین فصل حضورش در فوتبال حرفه ایی چهار باربرای تیم پادووا را تجربه کرد ولی دراین فصل یعنی فصل 1992 نتواسنت گلزنی کند.الکس در یک تیم ضعیف تنها یک نیمکت نشین بود.او آرزو های بزرگتری داشت.در خبرهای شبکه ی ایتالیا نامی از دل پیرو برده نمی شود همین عمر باعث می شود که غرور وی جریحه دار شود.
سرانجام وی توانست در فصل بعدی گلزنی کند .. هیچ کس ندانست که چرا یوونتوس این تیم بزرگ ایتالیایی چشم به چینین بازیکنی دوخته است.
زمزمه الکس در دل آلپی
تیم بزرگ ایتالیا قصد ساختن یک تیم قدرتمند را در اروپا گرفته بود و برای این کار به خلاقیت ستاره ها و نیرو جوانان چشم داشت.بیانکونری باشگاه رویایی دل پیرو بود.اما حضور بازیکنان نخبه ایی چون ویایی راونلی و البته باجو حتی تصور نیمکت نشینی جوان تورینی را مشکل ساخته بود.
در آن هنگام تنها یک نفر اعتقاد به الکس داشت و او کسی جز سرمربی وقت یوونتوس مارچلو لیپی نبود.
دل پیرو میدانست که به دین تریب نمی تواند جایی در یووه داشته باشد سپس تصمیم گرفت که تمرین های خود را بهتر از همیشه ادامه دهد و با رشدی باور نکردنی جز اعضای شاخص نیمکت ذخیره ها تبدیل شد.در یکی از بازی ها وی بجای باجو وارد میدان شد. این اتفاق در سال 1994 رخ داد.الکس گلزنی را که به خوبی یاد گرفته بود چنان بازی هایی از خود به جای گذاشت که کنار گذاشتن الکس از ترکیب اصلی کاری دشوار بود.چهره ی دوست داشتنی او همراه با بازی های خوبش او را هر لحظه به لحظه ی کلیدی شهرت نزدیک تر می کرد.
سر انجام دل پیرو در سال 1995 جز ترکیب اصلی و خط حمله ی آتشی یووه نام گرفت.حضور وی در ترکیب اصلی باعث شده بود که باجو به نیمکت نشینی بیش تبدیل نشود.
باجو می دانست دیگر یووه برای او جای ندارد سپس تصمیم به رفتن گرفت تا عرصه را برای دل پیرو باز نگه دارد.کار او بسیار عاقلانه به نظر می رسید.و از همین لحظه بود که درگیری 2 بازیکن ایتالیا و حتی جهان شروع شد.
تسخیر دل ها توسط الکس
الکس توانست به زودی جای خود را در یووه پیدا کند.گلزنی های بی وقفه او یوونتوس را به اوج رسانده بود.در سراسر ورزشگاه دل آلپی و تورین صدایی جز تشویق الکس به گوش نمی رسید.
هر چند او در بازی های کمی به میدان مسابقه می رفت ولی آمار فوق الهاده ای داشت..
هیچ گاه با ناآمادگی در زمین ظاهر نمی شود.سرانجام گل های متعدد وی از راه رسید.الکس نوید یک بازیکن تمام عیار را می داد.
فصل 1996 جایگاه ویژه ای در خاطرات این بازیکن دارا است چون یوونتوس و دل پیرو در آن فصل با قلع و قمع برزگان به دیدار رئال پر قدرت رفت.در آن زمان هیچ کس شانسی برای یوونتوس قائل نبود .. به یک باره معجزه ایی رخ داد . دل پیرو در آن بازی دو گل پیاپی وارد دروازه ی رئال کرد و همین دو گل برای یوونتوس کافی بود که به مرحله ی بعد این مسابقات برود .. تیم یوونتوس تا قهرمانی این تورنمنت پیش رفت و بارانی از تمجید نصیب تک ستاره ی یووه شد.
پس از مدت زمانی مردی با نام زمن اقتدار و شهرت دل پیرو را زیر سوال برد.او ستاره ی یوونتوس را دوپینگی اعلام کرد!
پس این دروغ خیلی ها حرف زمن را باور کردند و دل پیرو این ستاره ی بزرگ یوونتوس مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفت اما جواب منفی بود .. بعد از این حادثه خود الکس اعلام نمود که زمن را بخشیده است اما همه می دانستند که زمن کینه ی برزگی در دل الکس است..
یکی دیگر از رویداد های مهم زندگی الکس تیم ملی ایتالیا است.وی برای اولین بار در جام جهانی 1998 بکار گرفته شد.باز هم کابوس الکس تکرار شد.روبرتو باجو!طبق سیستم چزاره اینزاگی تحت تنها یکی از این دو در خط حمله قرار می گرفتند.

الکس علیرغم آنکه بیشتر به بازی گرفته می شود اما نمایش مطلوبی از خود نشان نمی داد.
کمی بعد از این دوران دل پیرو صاحب افتخارات بزرگی گردید.او با شکستن رکورد گلزنی در یک دوره آقای لیگ قهرمانان شد.
طبق آمار الکس در هر ثانیه 9 دلار حقوق می گیرد!!!!!!!
از سوی دیگر الکس در عرصه ی مد نیز به موفقیت هایی رسید.
((هر چند وی به طور کلی از حاشیه به دور است))
او چندین بار بالاتر از مالدینی قرار گرفت و اسکار خو قیافه ترین ورزشکار سال ایتالیا را به خود اختصاص داد.
ماجرای اصلاح صورت وی ماجرای خاص خود را دار است.الکس در این عرصه مدل جدیدی رو کرد.
داستان تلخ الکس از استادیوم فریولی آغاز شد.ورزشگاه خانگی تیم اودینزه میزبان بازی یووه و این تیم بود در یک لحظه برخوردی شدید دل پیرو با یکی از مدافعان رخ داد............

و وی مصدوم گردید.. خبرهای اولیه حاکی از خداحافظی این بازیکن بودند . به هر حال او کل فصل را از دست داد ولی عشق به یوونتوس و هوادارانش او را به زمین چهر گوش باز گرداند.بازیکن کلیدی یوونتوس همواره از آن اتفاق به عنوتن یکی از دلایل اوفتش یاد می کند.زمانی که الکس در مصدومیت به سر می برد کسان زیادی از جمله پاواروتی که خواننده ی بزرگ سبک اپرای ایتالیا است برای وی نامه های محبت آمیزی فرستادند.
پاواروتی یک طرفدار یوونتوس است.
روزی که دلپیرو دوباره به میادین بازگشت همه ی مردم و همه ی طرفداران تیم یوونتوس برای دیدن وی به دل آلپی آمدند و جز معدود دفعاتی بود که سکوی خالی در این ورزشگاه کم طرفدار پیدا نمی شد.
تجربه یورو
مصدومیت طولانی او در روحیه ی این بازیکن برزگ تاثیر زیادی گذاشت.ولی حداقل در تیم ایتالیا دیگر خبری از باجو نبود.در یورو 2000 در بازی های مقدماتی تیم ایتالیا که رمق ظاهر شد ولی در ادامه ی کار بسیار عالی کار کرد و به فینال رسید.دینوزفسرمربی وقت ایتالیا اعتقاد خاصی به الکس داشت و به همین علت و را زیاد به بازی فرستاد در بازی فینال دل پیرو به میدان فرستاده شد اما این بازیکن هیچ گاه در برابر تیم فرانسه بازی خوبی از خود بجای نگذاشت . اوسه موقعیت تک به تک را تقدیم به بارتز کرد ولی در پایان دو نیمه تابلوی ورزشگاه نتیجه را یک بر یک نشان می داد در وقت اعضافه نیمه دوم تیم فرانسه به گل رسید و دل پیرو از این بازی سربلند خارج نشد.وی این خاطره را یکی از تلخ ترین خاطرات خود می خواند.روتردام محلی بود که ایتالیا و الکس در آن جا اشک خود را بر زمین ریختند

وی بعد از این بازی تحت انتقاد شدید مطبوعات قرار گرفت و ظهور پدیده ای همچون توتی روح لطیف الکس را روز به روز آزار می داد الکس بیش از پیش جایگاه خود را متزلزل می دید.
توتی پس ازتحقیر کردن باجو تصمیم گرفته بود که دومین قربانی خود را دل پیرو انتخاب کند و حتی الکس کم حاشیه را هم از خود رنجانید ولی دل پیرو قصد داشت جواب این بازیکن بی ادب را در زمین مسابقه بدهد و هیمن کار را هم کرد....

پس از اینروزگار داستان طور دیگری ادامه یافت باشگاه تورینی ها قصد به خدمت گرفتن دیود بکام را داشتند ولی دل پیرو با اعتراض خود نشان داد که تمایلی به خدمت گرفتن این بازیکن در یوونتوس را ندارد.
ولی مقامات باشگاه به تندی به وی گفتند که کاپیتان حق دخالت در امور کارهای باشگاه را ندارد.......
شایعاتی هم بهگوش می رسید که باشگاه به الکس اختار کرده است که اگر دل پیرو موهای خود را کوتاه نکند امکان نبستن قرارداد و یا تمدید قرار داد زیاد است...
سرانجام مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002 فرا رسید ولی این برای الکس تبدیل به کابوس گردید و هرگز باور نمی کرد که سرمربی سابقش یعنی تراپاتونی او را کنار بگذارد و توتی بی ادب را به جای وی به زمین بازی بفرستد.
او بر اینشایعات تکه نکرد و کار خود را انجام داد ولی با صعود تیم ملی ایتالیا به جام جهانی این روند هنوز ادامه داشت و روح الکس را به سختی می آزرد.

قهرمانی شرین با یوونتوس
قبل از پایان جام جهانی 2002 در پیپو انزاگی بازیکن پیشین یوونتوس حرف های غیر ورزشی راجع به الکس دل پیرو بر زبان آورد . حالا علاوه بر توتی اینزاگی هم که جز همبازی های قدیمی الکس بود است سرجنگ با الکس داشت.
شایعات زیادیراجع به برخورد این دو بازیکن عنوان شد ولی یوونتوس در هفته ی آخر سری آ توانست با شکست اودینزه و در سوی دیگر میدان توقف اینتر صاحب قهرمانی دیگری در سری ا شود.
در آن زمانوقتی دل پیرو جام را در دستان خودش گرفته بود و خبرنگاران از او عکس می گرفتند الکس همه ی این شایعات را فراموش کرد و در مقابل دوریبن گریست.ایناشک شادی الکس بود و در کنفرانس مطبوعاتی هم اعلام کرد که به تراپ خطار می کند که از روی امادگی بازیکنان تصمیم بگیرد نه از روی علاقه ی شخصی خود.
قصه تلخ جام جهانی
دل پیرو زمانی که به جام جهانی رفت بسیار اندوهگین بود چون یکی از ارکان اصلی مشوقان خود را یعنی پدربزرگش را از دست داده بود.
در بازی هایگروهی هیچ وقت لیپی الکس را به زیمن نفرستاد ولی در یک بازی ایتالیا در مقابل مکزیک لیپی که کار را دشوار دید ناچار الکس دل یرو به زمین فزستاد هیچ کس هیچ شانسی برای دل پیرو عائل نبود چون وی در هیچ یک از بازی های تیم ایتالیا حضور پیدا نکرده بود و اجازه ی رفتن به زیمن از او گرفته شده بود.
ولی او بااینکه در آمادگی کامل به سر نمی برد روی سر شیرجه ایی خود توپ را با تور دروازه آشنا کرد تا با همین تک گل الکس تیم ایتالیا راهی مرحله ی دوم این مسابقات گردد.
قبل از اینبازی انتقاد های زیادی از سرمربی آن زمان ایتالیا شده بئد مبنی بر اینکه چرا الکس ستاره یوونتوس را به میدان مسابقه نمی فرستد .. پس این بازی انتقاد ها روز به روز بیشتر کرد..
الکس بعد اززدن این گل که شاید شما هم ناظر این گل زیبا بوده اید دست هایش را به سوی آسمان برد و با چشم های پر از اشک این گل را تقدیم به پدر بزرگ خود که روح بزرگی داشت کرد تا از بزرگترین نوه ی خود خوشنود شود.
ولی در بازی بعدی باز هم لیپی لجاجت به خرج داد و عزیز دوردونه ی خود را یعنی توتی به بازی فرستاد که این بازیکن با کارت قرمز از زمین خارج شد نه با گل و تیم گمنام کره جنوبی با کمک های بدون وقفه ی داور توانستد ایتالیا را در وقت های باقی مانده شکست دهند..
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی الساندرو دل پیرو 1
.
.
.
.
.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی الساندرو دل پیرو 1
.
.
.
.
.
.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی الساندرو دل پیرو 1
.
.
.
.
.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی الساندرو دل پیرو 1
.
.
.
.
.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی الساندرو دل پیرو 1