انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: روش‌های افزایش ایمنی بدن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش نشریه هلث، چند روش موثر برای افزایش ایمنی بدن كه موثرترین عوامل در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌هاست به شرح زیر است:

روش‌های افزایش ایمنی بدن 1

مواد پروتئین دار به مقدار زیاد مصرف كنید. پروتئین در بدن نقش بلوك در ساختمان را ایفا می‌كند كه برای بدن سالم، ذهن خلاق و فعال و افزایش سیستم دفاعی بدن ضروری است. كمبود پروتئین در رژیم غذایی به مصرف زیاد كربوهیدرات و در نتیجه افزایش چربی و قند خون و ضعف سیستم دفاعی بدن منجر می‌شود.



- تا می‌توانید از میوه و سبزی تازه استفاده كنید. امروزه اهمیت مصرف میوه و سبزی تازه بر همگان آشكار است ولی شاید افراد از تاثیر افزایش ایمنی بدن با مصرف سبزی و میوده تازه آگاه نباشند. لازم به ذكر است كه مصرف سبزیجات تازه و خام در مقایسه با سبزیجات منجمد و تازه توصیه شده است.





- خواب كامل شب را از دست ندهید. میزان ساعات لازم برای خواب و استراحت افراد متفاوت است ولی معمولا این زمان بین 6 تا 10 ساعت است. خواب كافی در شب باعث تعادل هورمون‌های مختلف بدن ( از جمله هورمون رشد، هورمون استرس و كورتیزول ) می‌شود و علاوه بر آن كاهش وزن بدن، خلاقیت ذهن، احساس شادی و پوست سالم را به همراه دارد.



- مقدار زیادی آب بنوشید . تحقیقات اخیر نشان داده است كه یكی از دلایل بروز سردرد عدم نوشیدن آب كافی در روز است. تشنگی و سردرد دو علامتی هستند كه خبر از كم آبی بدن می دهند.





- از لیمو ترش استفاده كنید. لیمو ترش ماده غذایی ایده‌آل برای بازگرداندن تعادل اسیدی – قلیایی بدن است. مصرف آب لیموی تازه به تنهایی یا به همراه غذا باعث می‌شود كه میزان PH بدن تنظیم شود و محیط برای رشد باكتری‌های سالم به جای باكتری‌ها و ویروس های مضر فراهم شود.



- از نوشیدن قهوه اجتناب كنید. برخلاف تصور عمومی قهوه حاوی آنتی اكسیدان نیست و سیستم دفاعی بدن را به شدت ضعیف می‌كند. اگر یك فنجان قهوه میل كردید برای جبران آن دو لیوان پر آب بنوشید.





- قند و شكر را از وعده های غذایی خود حذف كنید.



-از غلات استفاده كنید.





- ساعاتی از روز را خارج از محیط خانه بگذرانید.گردش و تفریح در هوای آزاد و تمیز و حتی پیاده روی روزانه برای حفظ سلامت بدن بسیار موثر است. محققان بر این باورند كه صرف زمان در فضای آزاد و حتی هوای سرد و برفی برای استحكام سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.



- برای خودتان ارزش قایل شوید و زمانی از روز را به خودتان اختصاص دهید . صرف زمان با دوستان مخصوصاً افراد شاد، حمام آب گرم و ماساژ در سلامت بدن بسیار موثر است. به خودتان انرژی مثبت بدهید و محیط اطراف را برای خودتان شاد و سرشار از عشق كنید. از دعا و توكل به خداوند متعال غافل نشوید چون دلیل اصلی آرامش است.