انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مایکروسافت اختلافش با سامسونگ را به دادگاه برد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در سال 2011 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قراردادی  میان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مایکروسافت  و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سامسونگ  صورت گرفت. طبق مفاد این قرارداد هر دو کمپانی لایسنس متقابل حق اختراعات یکدیگر را -- که گستره وسیعی از محصولات دو کمپانی را پوشش می دهد -- بدست می آورند. علاوه بر این بر اساس این قرارداد سامسونگ به ازای فروش هر گوشی هوشمند که به سیستم عامل اندروید مجهز است موظف به پرداخت مبلغی به مایکروسافت گردید. اما از پاییز گذشته اختلافاتی بر سر پرداخت این مبلغ میان دو شرکت به وجود آمده‌ است. سامسونگ پرداخت حق امتیاز مایکروسافت را با تاخیر انجام داده و اظهار کرده است که علاقه‌ای به ادامه پرداخت حق امتیاز ندارد.
مایکروسافت معتقد است که این قرار داد برای هر دو شرکت مفید بوده است. در سال 2011 هنگامی که سامسونگ تفاهم نامه را با مایکروسافت امضا کرد 82 میلیون گوشی هوشمند مجهز به اندروید را به فروش رساند و در سه سال بعد این تعداد به 314 میلیون رسید. هم اکنون این شرکت بهترین موقعیت در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را داراست. سامسونگ پیش بینی می‌کرد که این قرارداد برایش مفید باشد اما هیچ کس انتظار نداشت چنین افزایشی در فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ ایجاد شود.
پس از مالکیت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوکیا  توسط مایکروسافت، سامسونگ بهانه‌ای برای نقض تعهد خود به دست آورد و در طی نامه‌ها و گفت‌وگو‌های فراوان با میکروسافت، اظهار کرده است که با مایکروسافت در مورد مضمون قرارداد فی‌مابین اختلاف نظری اساسی دارد. هرچند به عقیده‌ی مایکروسافت مالکیت نوکیا توسط آن‌ها سبب ابطال قرارداد نمی‌شود. به گفته‌ی دیوید هوارد -- نایب رئیس و قائم مقام مشاور عمومی مایکروسافت -- علت اصلی نقض قرارداد توسط سامسونگ 4 برابر شدن فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت است. چرا که با افزایش فروش گوشی‌های هوشمند، سامسونگ موظف به پرداخت مبالغ بیشتری به مایکروسافت خواهد بود. لازم به ذکر است مبلغ حق امتیاز مایکروسافت محرمانه باقی مانده است.
مایکروسافت اختلافش با سامسونگ را به دادگاه برد 1
همچنین هوارد در نوشته‌ای که منتشر کرده گفته است: «مایکروسافت برای مشارکتش با سامسونگ ارزش قائل است و به آن احترام می‌گذارد. ما تنها از دادگاه می‌خواهیم اختلافات ما را حل کند و انتظار داریم این قرارداد ادامه پیدا کند.»
در سوی مقابل سامسونگ در بیانیه‌ای اظهار داشته که شکایت نامه را با جزئیات مرور خواهد کرد و پاسخی مناسب خواهد داد.
مایکروسافت در تلاش است تا در بازار گوشی‌های هوشمند با محصولاتی که مجهز به سیستم عامل اندروید هستند رقابت کند. به عنوان بخشی از این هدف مایکروسافت با عقد قراردادهایی شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های اندرویدی را متقاعد کرده تا مبالغی را به عنوان حق امتیاز به او بپردازند. بدین ترتیب علاوه بر سود مالی مستقیم مایکروسافت، هزینه تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید نیز بالا می‌رود و این امر مشوق تولیدکنندگان برای فاصله گرفتن از اندروید و حرکت به سمت بستر ویندوزفون مایکروسافت خواهد بود. بر اساس تخمین تحلیل گران مایکروسافت سالانه میلیارد‌ها دلار بابت این قرارداد‌ها دریافت می‌کند. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سامسونگ ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ال‌جی ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اچ‌تی‌سی  و برخی کمپانی‌های دیگر با پرداخت این مبالغ موافقت کرده‌اند. اما یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی که تن به چنین قراردادی نداده شرکت موتورولا بوده و این شرکت از سال 2010 وارد دعوای قضایی علیه مایکروسافت شده است.