انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دیدار با مقام معظم رهبری، فرصت مغتنمی برای رفع دغدغه‌های حوزه‌های علمی و فناوری است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: مشورت با نهادهای کارشناسی که با آگاهی از فرصتها و چالش های علمی کشور، شناخت بهتری از نخبگان جامعه دانشگاهی دارند، باعث می شود جامعه دانشگاهی قطعا از وقت محدود و ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب بهره بیشتری ببرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر محمدرضا داودآبادی فراهانی با اشاره به جلسه‌ای که اساتید و روسای دانشگاه‌ها چهارشنبه هفته گذشته با مقام معظم رهبری داشتند، گفت: رهبر معظم انقلاب هرسال در ماه مبارک رمضان با برخی اقشار ملاقات‌هایی دارند که یک جلسه از این دیدارها به اساتید دانشگاه‌ها اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه این یک فرصت بسیار مغتنم برای اساتید دانشگاه‌هاست تا بتوانند دغدغه‌هایشان را در حوزه‌های علمی و فناوری مطرح کنند، ادامه داد: قاعدتا حضور مقام معظم رهبری در جمع اساتید و توصیه‌هایی که ایشان در پایان این دیدار دارند، در توسعه حرکت علمی کشور بسیار راهگشا است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این جلسات سابقه طولانی دارد و نقش آنها در توسعه علمی کشور بسیار حائز اهمیت است. امسال نیز اولین سالی بود که در دولت جدید این فرصت ایجاد شد و روسای دانشگاه ها و مسئولان دو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری در این جلسه حضور داشته باشند.

به گفته فراهانی مقام معظم رهبری در پایان این جلسه توصیه‌های مهمی ارائه نمودند. ایشان تاکید فراوانی بر حفظ شتاب توسعه علمی کشور داشتند و فرمودند در 12 سال گذشته رشد خوبی در توسعه علمی کشور داشته‌ایم و این شتاب باید حفظ شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری حرکت علمی در کشور را به انسانی تشبیه نمودند که در یک سربالایی به سرعت راه می رود و اگر توقف کند، نه تنها نمی تواند بالا برود، بلکه ممکن است عقب گرد داشته باشد. همچنین ایشان به نقش بسیار اساسی که اساتید در تربیت دانشجویان و تضمین آینده علمی کشور می‌توانند داشته باشند، تاکید کردند.

به گفته معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، تقویت باورهای ملی و دینی دانشجویان از دیگر نکاتی بود که رهبر معظم انقلاب به اساتید توصیه کردند. ایشان با تصریح این که با فعالیت سیاسی دانشجویان در یک فضای با نشاط موافق هستند، فرمودند که دانشگاه‌ها نباید باشگاه احزاب سیاسی شود و از این مساله که یک آفت بزرگ است باید پرهیز کرد.

داودآبادی فراهانی افزود: مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فن آوری خود از مدعوین این جلسه بودند و نقشی در دعوت از میهمانان و برنامه‌های این جلسه نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد پتانسیل و ظرفیت اساتید دانشگاه‌های ایران و قدرت نقد، تحلیل و نقطه نظراتی که نخبگان جامعه دانشگاهی می توانند ارائه دهند، از آنچه که در این جلسه مطرح شد، بسیار بالاتر بود. البته مباحث خوبی مطرح شد ولی اگر دقت بیشتری مصروف می گردید و انتخاب‌های جامع‌تر و مناسب تری صورت می گرفت، از این فرصت بسیار مغتنمی که سالی یکبار ممکن است پیش بیاید تا جامعه دانشگاهی بتوانند نظراتشان را در حضور مقام معظم رهبری مطرح کنند، می توانستیم به نحو شایسته تری استفاده کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت تاکید کرد: بدیهی است اگر با وزارتخانه‌های مربوطه که با فرصتها و چالش‌های علمی کشور بیشتر درگیرند و شناخت بهتری از نخبگان جامعه دانشگاهی دارند، مشورت شود و در انتخاب افراد و موضوعاتی که قرار است طرح گردد، مشورت بیشتری صورت گیرد، جامعه دانشگاهی قطعا از وقت محدود و ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب بهره بیشتری خواهد برد.