انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: عکاسی حرفه‌ايی با لنز سه کاره آيفون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عکاسی حرفه‌ايی با لنز سه کاره آيفون 1


به تازگی دستگاه کوچکی برای نصب بر روی گوشی آی‌فون ارایه شده که شامل سه لنز است و امکان عکسبرداری را به شکل حرفه ای برای کاربران فراهم می کند.

لنز ارایه شده برای گوشی آی‌فون Olloclip نام دارد و شامل سه نوع لنز است.
لنز Olloclip که به سرعت و سهولت بر روی گوشی نصب می شود، امکانات فوق العاده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد که از آن جمله می توان به لنز ماکرو، واید و چشم ماهی می توان اشاره کرد.

لنز واید در این دستگاه فاصله کانونی را از قطر سطح حساس عکاسی (نگاتیو یا سنسور) کوتاه تر می کند. این لنز زاویهٔ دید بازی را در اختیار عکاس قرار می‌دهد و از پرمصرف ترین لنزها نزد عکاسان به شمار می رود و برای عکاسی منظره و عکاسی معماری استفاده می‌شود. این لنز در مکان‌هایی که امکان عقب رفتن عکاس برای قرار گرفتن تمام سوژه مورد نظر در کادر نباشد کاربرد مناسبی دارد و با استفاده از آن می‌توان فضای بیشتری را در عکس جای داد.

لنز ماکرو این دستگاه هم علاوه بر داشتن همهٔ مشخصات لنزهای معمولی، امکان زوم کردن در فاصله‌های کم و قابلیت بزرگنمایی اشیا را دارد. این لنز بزرگنمایی برابر با اندازه واقعی سوژه در فاصلهٔ خاصی ایجاد می‌کنند. از این لنز جهت عکسبرداری از اشیای کوچکی که قصد بزرگنمایی آنها باشد و یا موجوداتی همچون حشرات که امکان نزدیک شدن به آنها نیست، استفاده می‌شود.

لنز چشم ماهی ارایه شده در این دستگاه، حداکثر زاویه دید را به بیننده می‌دهد. فاصله کانونی این لنز بین ۶ تا ۱۶ میلیمتر است. دلیل نام گذاری این لنز، شباهت آنها به چشم ماهی و محدب بودن عدسی بیرونی آن است. هرچه محدب بودن این عدسی بیشتر باشد زاویه دید، بازتر و انحنای خطوط بیشتر خواهد بود. عکس حاصل از این لنزها به شکل دایره وار است و از این لنز برای ایجاد جلوه‌های ویژه تصویری استفاده می شود.
HuhHuhHuhجلل خالق
جالبه