انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: لورن باکال !
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لورن باکال با نام اصلی بتی جوان پریسکی (به انگلیسی: Betty Joan Perske) در خانواده ای از طبقهٔ متوسط در نیویورک به دنیا آمد ابتدا آموزش باله دید و سپس به بازیگری علاقه‌مند شد و در آکادمی هنرهای دراماتیک درس خواند و همانجا بود که با بازیگرانی چون کرک داگلاس آشنا شد. نخستین تجربهٔ تئاتری اش با استقبال روبرو نشد و اجباراً به کار برای مجله‌های مد روی آورد.

عکسش که روی مجلهٔ هارپرز بازار منتشر شد توجه همسر هاوارد هاکس کارگردان را به سوی خود جلب کرد و از او تست گرفته شد و بدین ترتیب بود که در فیلم داشتن و نداشتن (۱۹۴۴) بازی کرد.

در زمان فیلمبرداری یکی از فیلم‌ها با هامفری بوگارت آشنا شد و یک سال بعد با هم ازدواج کردند آنها تا سال ۱۹۵۷ یعنی تا زمان مرگ بوگارت بر اثر سرطان دو فیلم دیگر را با هم بازی کردند.

باکال در سال ۱۹۷۹ کتاب زندگینامه‌اش را تحت عنوان روی پای خودم منتشر کرد.

در سال ۱۹۷۴ در فیلم پر ستار هٔ قتل در قطار سریع‌السیر شرق بازی کرد که اقتباسی از یکی از داستان‌های جنایی آگاتا کریستی بود.

باکال با حضورش در فیلم تیرانداز (۱۹۷۶) برای جان وین که بر اثر بیماری سرطان در شرف مرگ بود نوعی تسلی خاطر محسوب می‌شد.

صدای خش دار و جذاب باکال هنوز خواستار زیادی دارد و بنابراین در سنین هشتاد سالگی نیز صدای روی تصویر انواع و اقسام آگهی‌ها از غذای گربه تا تورهای مسافر کشتی‌های تفریحی را تامین می‌کند.

لورن باکال ! 1


تولد :۱۶ سپتامبر ۱۹۲۴ نیویورک سیتی , نیویورک

مرگ :۱۲ اوت ۲۰۱۴ (۸۹ سال)نیویورک سیتی , نیویورک

ملیت : آمریکایی

پیشه بازیگر

سال‌های فعالیت : ۱۹۴۴ تاکنون

همسر : مفری بوگارت
ممنونم