انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: با پردازنده ۲۰ نانومتری اگزینوس ۵۴۳۰ در گلکسی آلفا سامسونگ آشنا شوید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سامسونگ همین دیروز گلکسی آلفا را به بازار معرفی کرد و جدا از دریافت عنوان نخستین اسمارت فون اندرویدی سامسونگ با قابی فلزی، گکسی آلفا نخستین اسمارت فونی نیز بوده که از چیپست اگزینوس ۵۴۳۰ بهره برده است. امروز سامسونگ جزئیات پردازنده گلکسی آلفا را تشریح کرد.


همانطور که پیش‌تر نیز مشخص شده بود، اگزینوس ۵۴۳۰ دارای هشت هسته شامل چهار هسته Cortex A15 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی، چهار هسته Cortex A7 با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی Mali T628MP6 می‌باشد. اما آنچه اگزینوس ۵۳۰ را متمایز می‌کند تولید این چیپست ها در فرآیند ۲۰ نانومتری سامسونگ است؛ چنین فرآیندی سبب کاهش ۲۵ درصدی در میزان مصرف انرژی و افزایش عملکرد نسبت به مدل‌های ۲۸ نانومتری شده است.
با پردازنده ۲۰ نانومتری اگزینوس ۵۴۳۰ در گلکسی آلفا سامسونگ آشنا شوید 1
اگزینوس ۵۴۳۰ با پشتیبانی از فناوری big.LITTLE HMP اجازه فعالیت تمامی هشت هسته را به شکل همزمان فراهم می‌کند و در مواقع موردنیاز نیز می‌توان هر کدام را به دلخواه فعال و غیرفعال کرد. این چیپست همچنین از رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ و ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل نیز پشتیبانی می‌کند. با این وجود گلکسی آلفا با یک رزولوشن متوسط ۷۲۰p به خوبی بر روی این چیپست ها جواب می‌دهد. حضور این چیپست بر روی گلکسی تب S به جای اگزینوس ۵۴۲۰ کنونی می‌توانست اندکی از کندی آن که در مواردی گزارش شده، بکاهد.
گفته شده که گلکسی نوت ۴ را اگزینوس ۵۴۳۳ همراهی خواهد کرد و مدل ۵۴۳۰ برای تبلت ها و اسمارت فون هایی خواهد بود که نیاز به سرعت و عملکرد پایین‌تری نسبت به پرچم‌داران آینده این شرکت دارند.