انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چرا بدن ما به پروتئین نیاز دارد؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پروتئین یک ماده سازنده است.بر خلاف کربوهیدرات ها که بیشتر به عنوان منبع سوختی حاضر و آماده برای بدن عمل می کنند، پروتئین ها بیشتر به عنوان یک ماده ساختمانی عمل می کنند.پس از آب ، پروتیئن بیشترین ماده سازنده بدنتان را تشکیل می دهد.این ماده در هر عضو زنده بدن شما وجود دارد و وجود آن برای رشد و نمو تمام بافت های بدن نیز لازم است.قسمت اعظم بافت های چون خودن، عضلات، قلب، مغز، پوست،مو و ناخن ها از پروتیئن ساخته شده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا بدن ما به پروتئین نیاز دارد؟ 1 همچنین پروتیئن برای تولید هورمون ها لازم است.هورمون ها در مورد اعمال مختلف بدن از جمله رشد‏، سوخت و ساز و رشد جنسی نقش تنظیم کننده دارند.پروتئین تعادل اسید و باز خون را تنظیم می کند و تعادل آب بدن را در حد مناسبی نگاه می دارد.وجود این ماده برای ساخت آنزیم ها که برای اعمال حیاتی خود به آن ها نیاز داریم لازم است.پروتئین در فرایند ساخت پادتن ها که اجزای اساسی دستگاه ایمنی شماست کمک بسزایی می کند. این ماده در هر فرایندی از تولید شیر مادر گرفته تا لخته شدن خون مورد نیاز است.
  منابع غذایی پروتئین ها
  • گوشت قرمز

  • فرآورده های امعاء و احشاء، ماکیان و گوشت شکار
    [color][font]
    [/font][/color]
  • ماهی ها
    [color][font]
    [/font][/color]
  • تخم مرغ
    [color][font]
    [/font][/color]
  • فرآورده های لبنی

توضیح کامل در خصوص منابع غذایی پروتئین را در اینجا مطالعه کنید.دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید
کمبود پروتئین و عوارض آن
کمبود پروتئین می تواند منجر به ناهنجاری های رشد بدنی و نمو بافتی ناقص شود مانند مو، ناخن و پوست  همچنین عضلات شما قوام خود را از  دست می دهد.کمبود پروتئین در کودکان باعث کاهش رشد بدن می شود، در حالی که در بالغین به شکل خستگی و کمبود انرژی، افسردگی، ضعف، استعداد ابتلا به عفونت به خاطر نقص دستگاه ایمنی، کاهش سرعت التیام زخم ها و کاهش سرعت بهبودی پس از ابتلا به بیماری ها است.
نتیجه خوردن بیش از حد پروتئین ها مشابه افراط در مصرف چربی ها یا کربوهیدارت ها است:کبد شما اضافه پروتئین را به  چربی تبدیل می کند و آن را در بافت های بدن ذخیره می کند.به هر حال از نظر ارزش کالری ، پروتئین ها ارزشی برابر با نصف چربی ها را دارند.یک گرم پروتئین دارای حدوداً ۵/۶۵  کالری است که برابر با انرژی کربوهیدارت ها به نسبت ۴ به ۱ است.