انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هروی: 3700 بورسیه بدون رعایت ضوابط اعطا شده است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک عضو کمیته بررسی بورسیه‌های غیرقانونی که در دولت دهم اعطا شده است با بیان اینکه مستندات بسیاری در مورد وقوع تخلف جمع آوری شده است گفت: تلاش می‌کنیم در این زمینه به وحدت رویه برسیم.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگارپارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه کمیسیون آموزش تلاش می‌کند تا تمام اضلاع موضوع را بررسی و تمام مستندات را جمع‌آوری کند گفت: ما در حال تهیه گزارشی در زمینه وقوع تخلف در اعطای بورسیه‌ها هستیم؛ اگرچه حرف و حدیث در این موضوع بسیار است اما ما تلاش می‌کنیم تا تمام مستندات را جمع آوری کنیم.

هروی درباره اینکه برخی نمایندگان نگران این موضوع هستند که اگر تخلف در مورد اعطای بورسیه در دولت قبل رخ داده است شاید در مورد اعطای بورسیه در دولت‌های قبل از دولت احمدی‌نژاد هم تخلفاتی وجود داشته باشد گفت: ما درجواب این نمایندگان گفتیم که بررسی موضوع و پاسخ به نگرانی‌های نمایندگان اشکالی ندارد و می‌توان در هر فرصتی وقوع تخلف در هر زمینه‌ای و در هر دوره‌ای را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه 3700 بورسیه بدون رعایت ضوابط اعطا شده است گفت: به نظر می‌رسد در مورد اعطای بورسیه بی‌قانونی رایج بوده است و بسیاری از بورسیه‌ها بدون ضابطه اعطا شده است.

هروی در مورد احتمال قانع شدن سایر نمایندگان مجلس و از جمله نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد وقوع تخلف در دولت دهم در مورد اعطای بورسیه تحصیلی گفت: طبق قانون اساسی هر نماینده‌ای استقلال رای دارد و می‌تواند از هر توضیحی قانع بشود یا نشود اما تلاش ما این است که با جمع آوری و ارائه مستندات به یک وحدت رویه در این زمینه دست پیدا کنیم.

این عضو کمیته بررسی تخلف اعطای بورسیه در دولت دهم اظهار کرد: فعلا کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین کمیته‌ای که برای بررسی تخلف اعطای بورسیه تشکیل شده است برنامه‌ای برای بررسی نحوه اعطای بورسیه در دولت های قبل از دولت دهم ندارد، اما به نظر ما هر اشکالی و هر موضوعی امکان پیگیری دارد.