انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه باید در خدمت مردم باشد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس دانشگاه کردستان به فعالیت 75 هزار دانشجو و 1500 استاد دانشگاه در دانشگاه‌های استان کردستان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کردستان، جهانشیر امینی در جمع اعضای بسیج اساتید و دانشگاهیان کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری در سنندج ضمن اعلام این خبر، اظهارکرد: 23.4 درصد دانشجویان استان در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: همچنین 302 استاد عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان هستند که 50 نفر آنان دانشیار و استاد تمام هستند.

امینی به ضرورت ارتباط بیشتر میان دانشگاه و مردم جامعه تاکید و عنوان کرد:‌ دانشگاه باید در خدمت مردم و جامعه باشد و به حاشیه کشیده نشود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه کردستان در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز وارد عمل شده و کمیته "مصرف بهینه حامل‌های انرژی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی" را در این دانشگاه راه‌اندازی کرده است.

همچنین در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج طی سخنانی کوتاه، اظهار کرد: تولید علم، اساس دانایی و دانایی اساس توانایی است.

وی افزود: امروزه کشوری که در زمینه علم و دانش توانمند باشد در جهان می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

کیانی عنوان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی براساس اسناد بالادستی و سند چشم انداز جامع کشوری فعالیت دانش بنیان خود را آغاز کرده است.

وی اعلام کرد: اگرهمه دستگاه‌های اجرایی در بحث تخصیص بودجه پژوهشی حمایت کنند تحول بزرگی در توسعه استان کردستان ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های لازم برای جذب و فعالیت نخبگان استان کردستان در استان فراهم نیست و به همین دلیل بسیاری از نخبگان این استان به خارج از استان مهاجرت می کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه جذب نخبگان استان نیازمند تشکیل کمیته‌ای است، یادآور شد: نخبگان یکی از ارکان توسعه هر جامعه‌ای هستند که فعالیت آنها می تواند به پیشرفت آن جامعه کمک شایانی کند.