انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تجمع "سپید سکوت "دانشجویان پزشکی در حمایت از مردم غزه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، گروهی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با روپوش سفید ظهر امروز 29 تیرماه جاری در بیمارستان شریعتی مقابل ساختمان پاتولوژی این مرکز تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، ملیکا حنیفی ها به نمایندگی از انجمن اسلامی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هدف از تجمع “سپید سکوت” دغدغه سلامت مردم غزه است افزود: در این تجمع گروهی از دانشجویان، اساتید و فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی دانشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: این تجمع قسمتی از کمپین بین المللی است که در دیگر کشورها برگزار می شود و دانشجویان پزشکی سراسر دنیا با تجمع در سطح شهرشان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را اعلام می کنند.

وی با اشاره به اینکه پزشکان، پرستاران و دانشجویان شاغل در بیمارستان شریعتی بصورت خودجوش در این تجمع حضور دارند گفت: این افراد در زمان فراغت خود از تعهدات مکلف در بیمارستان، به تجمع خواهند پیوست تا کوچک ترین خللی در ارائه خدمات درمانی و مراقبتی در این مرکز صورت نپذیرد.

گفتنی است، در پایان این تجمع بیانیه ای با عنوان “تجمع سپید سکوت” از سوی شرکت کنندگان در این مراسم منتشر شد که متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

"برآن چه در غزه می گذرد نمی توان نامی نهاد بنا به گزارش های رسمی سازمان ملل و دیگر نهادهای مرجع که تا ساعت نگارش این بیانیه در دسترس ما بوده است، 214 فلسطینی در نوار غزه کشته شده اند که 77 درصد شان غیر نظامی شامل 44 کودک و 29 زن بوده اند.

آمارهای غیر رسمی بسا بیشتر از این است 6 بیمارستان و 4 آمبولانس آسیب دیده اند و یک مرکز بازتوانی معلولان سراسر تخریب شده است. 1585 فلسطینی مجروح شده اند و البته آمارهای غیررسمی بسا بیشتر از این است تخریب زیر ساخت ها 900 هزار نفر را از منابع آب محروم کرده است. و احتمال به عفونت نشستن آب مصرفی مردم را در نوار غزه بالا برده است 28 درصد از داروهای ضروری و 58 درصد از اقلام مصرفی بیمارستانی در انبارهای غزه نایاب شده اند و 16 درصد دیگر از منابع نیز بیش از 12 هفته دیگر دوام نخواهد داشت ؛ باید تکرار کرد که آمارهای غیررسمی بسا بیشتر از این است کمبود سوخت 25 درصد از آمبولانس های وزارت بهداشت را در غزه از حرکت بازداشته است.

ارجاع بیماران به مراکز درمانی در غزه و خروج بیماران از گذرگاه رفح برای مداوای موثر با دشواری های فزاینده ای همراه است شمار بیمارانی که امکان عبور از تنها مجرای تنفسی غزه را دارند 95 درصد کاهش یافته است و 25هزار کودک فلسطینی به سبب آسیب های جنگی، نیازمند روان درمانی اند.

امضاء کنندگان این بیانیه، آحاد جامعه علوم پزشکی ایران، نگرانی خود را در باب مسئله سلامت مردم غزه اعلام می کنند. آتش بس در نوار غزه ضروری است اما کافی نیست. سلامت در تمام شئون آن که شامل سلامت جسم و روان و زیست اجتماعی است باید به نوار غزه باز گردد و جنگ، سلامت را در تمامی معانی آن ناممکن می کند.

پیوستن پزشکان و پرستاران به بیمارستان های غزه و تامین تجهیزات پزشکی و دارویی محتاج آن است که گذرگاه رفح همواره امن و گشوده باشد. ممانعت و تاخیر در خروج آسیب دیدگان از غزه برای معالجه، چیزی جز چهره ی پوشیده ای از جنگ نیست. بدیهی است که کشتن افراد غیر نظامی خاصه کودکان و تخریب زیر ساخت های غیرنظامی در هر جای جهان و هر جای تاریخ بارها و بارها محکوم است و آن چه پیرامون غزه می گذرد نیز از این حکم مستثنا نیست.

محمود درویش، شاعر مقاومت فلسطین باری گفته بود: غزه را حنجره ای نیست امروز که حنجره های جهان در حمایت از مردم غزه گشوده شده است باید گفت که غزه را بازویی نیست تا در دفاع و تیمار مردمش به حرکت درآید. ما خواهان آنیم که بازوهای جهان برای توقف آتش باران ظالمانه غزه، تیمار مجروحان و آوارگان فلسطینی، ترمیم زیر ساخت های آسیب دیده خاصه هر آنچه برای سلامت ساکنان لازم است و در نهایت تثبیت امنیت پایدار در نوار غزه به جنبش درآید. میعاد ما روزی است که بازوی فلسطینیان نه با پرتاب دلاورانه سنگ های خرد به جنگ افزارهای کلان اسراییل، بلکه با برزمین چیدن تدریجی سنگ ها و آجرها برای آبادانی کشور فلسطین، ضامن سرنوشت موطن شان باشد."