انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: برگر گوشت و سیب زمینی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برگر گوشت و سیب زمینی 1

برگرهای کیکی بسیار لذیذی که هر چه بیشتر شما را برای خوردن تشویق میکنند.

مناسب برای :6 نفر

زمان آماده سازی :کمتر از 1 ساعت

درست کردن این برگرها سریع و آسان است. در ضمن این برگرها با مقدار کمی روغن درست شده و زیاد چرب نیست. اگر کیک های سیبزمینی را در فر درست کنید، مجبور نخواهید بود طی پخت به آن روغن بیافزایید. می توانید از هر نوع پنیری که به راحتی ذوب شود مانند چدار، موتزارلا، پنیرخامه ای یا پنیرهای دیگری که در حداقل زمان ذوب میشوند به عنوان پنیر دلخواه تان به مخلوط گوشت اضافه کرده و استفاده کنید.
پخت کیک سیبزمینی داخل قالب مافین آزادانه است، میتوانید آن ها را بدون قالب بپزید اما شکل آنها درون قالب زیباتر خواهد بود. آماده کردن کیک سیبزمینی به این روش بسیار عالی است، چرا که در پخت آنها اصلاً روغن استفاده نمیشود. اگر ته قالبی که به کار میبرید، کمی نرم است، در زمان پخت، کیکها را از فر بیرون آورده، برشان گردانید و دوباره داخل فر بگذارید تا همه جای آنها ترد شود. برای بهتر کردن طعم برگرهایتان، درست بعد از پختن در فر به آنها برگ کاهوی کوچکی را همراه با تکهای گوجه گیلاسی اضافه کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. با این مقدار مواد برای 6 نفر میتوانید در مدت 40 دقیقه این غذا را درست کنید.

مواد لازم برای مخلوط گوشت:

  • گوشت چرخ کرده 400 گرم
  • پیاز 1 عدد متوسط
  • پنیر پیتزای رنده شده 1 قاشق سوپ خوری
  • پنیر مورد علاقه تان کمی
  • مواد لازم برای کیک سیب زمینی:
  • سیب زمینی 1 کیلوگرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • پنیر رنده شده 100 گرم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم


طرز تهیه:


  1. برای درست کردن کیک سیبزمینی، سیبزمینیها را پوست گرفته، بشویید و رنده کنید و درون صافی بریزید. با فشار دست، آب اضافی سیبزمینی را گرفته و دور بریزید. رنده سیبزمینی را درون کاسه ریخته و پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. تخم مرغ را افزوده، به هم بزنید. سپس یک پیمانه پنیر رنده شده اضافه کنید و به خوبی به هم بزنید. بعد نمک و فلفل را بیافزایید.
  2. فر را روی 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. مخلوط را درون قالب مافین بریزید (یا روی اجاق گاز بدون قالب سرخ کنید) و 15 تا 20 دقیقه درون فر نگه دارید. قالبها را تقریباً پر کنید چرا که کیکها در حال پختن کمکم منقبض میشوند. قبل از برداشتن کیک ها از قالب، صبر کنید تا سرد شوند.
  3. در حین پخت کیک سیبزمینی، برگرها را آماده کنید. گوشت چرخ کرده را با پیاز خرد شده و یک قاشق سوپ خوری پنیر پیتزا مخلوط کنید و نمک و فلفل را اضافه کنید. سعی کنید برگرها را در اندازههای کوچک درست کنید، مواد را مانند توپ شکل دهید و بعد آنها را با فشار، تخت و صاف کنید. برگرها را کمی در تابه سرخ کنید (ترجیحاً از تابه نچسب استفاده کنید). گوشت را زیاد سرخ نکنید چرا که باید صورتی رنگ و آبدار بماند (اگر گوشت در این مرحله کاملاً سرخ شود بعد از اینکه از فر خارج شود کاملاً خشک خواهد بود). برگرهایتان را بر روی بشقابی فلزی پوشیده شده با کاغذ روغنی و یا ورقه آلومینیوم بچینید و برای 4 دقیقه در فر قرار دهید تا مغز پخت شوند.
  4. سپس برگرها را از فر خارج کرده، در ظرف مخصوص فر، تعدادی از کیکهای سیبزمینی را قرار داده، تکهای پنیر، یک عدد برگر، تکهای دیگر از پنیر و بر روی آنها یک کیک سیبزمینی دیگر قرار دهید. تمامی کیک های سیب زمینی را به همین صورت درست کنید و برای 2 دقیقه دوباره در فر، در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا پنیر آنها آب شود سپس برای تزیین یک سیخ کباب چوبی در وسط آن فرو کرده و غذا را داغ سرو کنید.