انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سالاد استیک با پستو و کراستینی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سالاد استیک با پستو و کراستینی 1

سالاد استیک گریل شده با پستو و کراستینی، یک وعده غذای کامل و فوقالعاده خوشمزه است که تمام گروههای مواد غذایی را شامل میشود.

مناسب برای : نفر

زمان آماده سازی : حداکثر 30 دقیقه


استیک غذایی خوشمزه و پرطرفدار است که در این سالاد با سبزیجات تازه، پستو و کراستینیی همراه شده؛ و برای یک میهمانی رسمی با ترکیب زیبایی که میسازند کاملا مناسب است.
مواد لازم:

گوشت راسته متصل به دنده


2 تکه 200 گرمی



پستو



2 قاشق غذاخوری



برگ تازه سبزیجات


100 گرم



کراستینی یا نان ساده



2 تکه



رزماری تازه


1 ساقه



آویشن خشک


½قاشق چایخوری



لیمو ترش


1 عدد



روغن زیتون


به میزان لازم



نمک دانه درشت


به میزان لازم



فلفل سیاه


به میزان لازم



طرز تهیه:



  1. استیکها را روی تخته برش قرار داده و روی آنها کمی روغن زیتون بمالید و رزماری و ارگانو بپاشید. آن را با کاغذ روغنی پوشانده و با وردنه یا با ته قابلمهای سنگین بکوبید تا استیکها کمی پهن شده و گیاهانی که روی آنها پاشیدهاید در آن فرو روند.
  2. کراستینی یا برشهای نان تازه تست شده را گرم نگه دارید.
  3. تابه چدنی بزرگی را روی حرارت قرار داده و استیکها را کنار هم در تابه بگذارید. 8 دقیقه گریل کنید.( هر دقیقه یک بار آن را برگردانید) اگر میخواهید استیکتان را بیشتر بپزید میتوانید مدت زمان بیشتری روی حرارت نگه دارید. استیکها را از تابه بیرون آورده و بگذارید در مکان گرمی استراحت کنند.
  4. روی دو بشقاب گرم، هر کدام یک قاشق غذا خوری سس پستو ریخته و با پشت قاشق آن را پخش کنید. روی هریک از بشقابها یک استیک قرار داده و آبی که از استیک در حال استراحت باقی مانده را روی آنها بریزید.
  5. کمی روغن زیتون را نم نم روی تکههای نان بریزید و یک تکه از آن را روی هر یک از استیکها قرار دهید.
  6. برگهای تازه سبزیجات (شاهی، ریحان، برگ کوچک اسفناج) را با آبلیمو، روغن زیتون و کمی نمک و فلفل در کاسهای مخلوط کنید. آن را به طور مساوی روی بشقابها قرار داده و سرو کنید.