انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پاسخ وزارت علوم به یک ادعا: هیچ نشریه ملحد یا ضدانقلاب در دانشگاه‌ها منتشر نمی‌شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه هیچ‌گونه نشریه ملحد و ضدانقلاب که در دانشگاه‌ها در حال انتشار باشد وجود ندارد، گفت: چنانچه نشریاتی از چارچوب قانون تخطی کرده باشد طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

دکتر میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دلایل فرهنگی که در نامه استیضاح‌کنندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، گفت: تمامی تشکل‌های دانشجویی طی فرآیند قانونی و با تایید هیات نظارت بر تشکل‌ها که مرکب از رییس دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است فعالیت خودشان را آغاز کرده‌اند. بنابراین با توجه به نظارت دقیقی که بر تشکل‌ها صورت می‌گیرد تمام تشکل‌های قانونی و با نظارت رییس دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نشریه ملحد یا ضدانقلاب در دانشگاه‌ها منتشر نمی‌شود، گفت: در این دوره با تعداد محدودی از نشریات که کمتر از دو درصد هستند برخورد قانونی شده است که شامل توقیف‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و تذکرات شفاهی و کتبی می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه هفته گذشته هیات مرکزی نظارت بر نشریات برگزار شد، گفت: این شورا به طور مرتب برگزار شده و به گزارشات رسیدگی خواهد کرد. همچنین سالانه نمایندگان نشریات در این هیات مشخص می‌شود.

میرزایی با اشاره به اینکه پس از انتخابات اخیر جلسه شورای مرکزی نظارت بر نشریات برگزار شد، افزود: تمرکز اصلی هیات در این جلسه بازنگری ضوابط و اصلاحات پیشنهادی بود که توسط دانشگاه‌ها مطرح شده است.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم در خاتمه افزود: لازم ذکر است مطابق آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی در هر دانشگاه نیز هیات نظارت بر نشریات دانشجویی متشکل از معاونت فرهنگی، نماینده نهاد، نماینده اساتید و نمایندگان دانشجویان وجود دارد که به تخلفات رسیدگی می کند.