انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات: دانشگاه‌ها یکی از میادین جنگ نرم هستند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در کارگاه جنگ نرم ویژه اساتید بسیجی این واحد گفت : یکی از میادین جنگ نرم دانشگاه ها هستند و سنگرهای دانشگاه، سنگرهای ملی، دینی روحی و روانی هستند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر کرم الله دانش فرد در کارگاه جنگ نرم ویژه اساتید بسیجی این واحد گفت: قرار گرفتن واژه های جنگ نرم، اساتید و بسیج درعنوان این کارگاه توصیف کننده اجزاء مختلف جنگ، میدان و فرماندهان آن است.

وی با بیان اینکه انواع جنگ شامل جنگ سخت، نیمه سخت و نرم است افزود: جنگ سخت مربوط به میادین جغرافیایی است، جنگ نیمه سخت در میدان های سیاسی و امنیتی صورت می گیرد و در جنگ نرم با میدان فرهنگی روبرو هستیم.

معاون فرهنگی واحد علوم تحقیقات ادامه داد : جنگ نرم بر روح، روان، باورها و اعقادات انسان ها و جوامع بشری که همان فرهنگ و رفتار مردم است تأثیر گذار است.

وی به تعریف جنگ نرم از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این تعریف ، یکی از اهدافی که دشمن در جنگ نرم دنبال می کند ، ایجاد تردید در دل و ذهن مردم با ابزار بدبین ساختن آن ها در جامعه نسبت به یکدیگر است.

دکتر دانش فرد با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از اولویتهای اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است، ادامه داد: این اولویت حضور بسیج را معنا می بخشد.

وی افزود: بسیج به معنای انسجام کلی نیروها و سازماندهی تمام ابزار و امکانات برای رسیدن به یک هدف والاست. البته امروزه بسیج در کشور به یک فرهنگ تبدیل شده است و نمی تون آنرا از فرهنگ انقلاب و فرهنگ دفاع منفک دانست.

دکتر دانش فرد با بیان این مطلب که یکی از ویژگی هایی که ایجاد بسیج را ضروری کرد، وحدت بخشی آن بود و همین امر باعث پیروزی و سربلندی بسیج درهشت سال دفاع مقدس شد، تصریح کرد: بسیج یک رنگی افراد است و تفاوت ها را حذف می کند، بسیج ظرفیتی کلی است که از تمامی اقشار جامعه در آن حضور دارد و توانسته در مقابل یک دنیای پر از ظلم و ستم و سلاح مقاومت کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از میادین جنگ نرم دانشگاه ها هستند و سنگرهای دانشگاه، سنگرهای ملی، دینی روحی و روانی هستند، افزود: زمانی سنگرها در شلمچه و مهران و مانند آن بود و امروزه سنگرهایی که بسیج باید در آن حضور داشته باشند مساجد هستند.

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بحث مقابله با جنگ نرم فرموده اند که باید براساس منطق، استدلال و عاطفه حرکت کنیم، افزود: ساده زیستی و جدایی از تفاخر از دیگر ویژگی های بسیجی است و همین امر باعث شده تا در جنگ نرم دشمن فرهنگ بسیجی را نیز مورد تهاجم قرار دهد.

دکترصلاحی مسئول بسیج اساتید کشور نیز در این کارگاه با اشاره به اینکه امروز در یک جنگ تمام عیار در مقابل دشمنان اسلام و ایران اسلامی قرار داریم، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب شد تا دشمنی غرب بر علیه اسلام تشدید شود.

وی افزود: آمریکا پس از فروپاشی شوروی دو هدف عمده را دنبال می کند، یکی دستیابی به عنوان قدرت اول جهان و دومی تبدیل رژیم صهیونیستی به قدرت اول منطقه در امتداد قدرت آمریکا است و برهمین اساس طرح خاورمیانه جدید را ارائه کرد به نحوی که کشورهای منطقه حیات خود را براساس موجودیت اسرائیل و آمریکا بدانند.

دکتر صلاحی ادامه داد: در جنگ عراق و آمریکا، جمهوری اسلامی ایران توانست با سیاست صحیح و بدون حضورنظامی، بزرگترین شکست سیاست خارجی را به آمریکا تحمیل کند.

وی با بیان این مطلب که آمریکا در ابوغریب اقدامات جنایتگرانه زیادی صورت داده و علاوه بر آن سیاست های خصمانه ای در قبال اکثر کشورها بخصوص کشورهای اسلامی دارد، افزود: در عجبم که چرا برخی همچنان از این دولت مستکبر حمایت کرده و مخالف شعار مرگ بر آمریکا هستند، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ظلم و ستم.

وی افزود: یکی از اهداف آمریکایی ها در جنگ نرم ایجاد یأس و نا امیدی در جامعه و بخصوص نخبگان ایران است به نحوی که این دیدگاه را در آنها ایجاد کند که بدون حضور آمریکا به هیچگونه موفقیتی دست پیدا نخواهند کرد.

وی تنها محور رهبریت را ولایت فقیه دانست و افزود: ولایت فقیه و رهبریت تعدد پذیر نیست و هرجا که به این اصل ولایت فقیه عمل کرده ایم با موفقیت روبرو شده ایم.

حجت الاسلام طیبی نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در کارگاه جنگ نرم ویژه اساتید با بیان اینکه اساتید دانشگاه ها فرماندهانی تأثیر گذار در نظام هستند، افزود: اسایتد و معلمان نقش بسزایی در تمامی تحولات جامعه دارند و هیچ حرکت و تحولی بدون نقش اساتید چه در به سامان رسانیدن وضعیت و چه در نابسامانی ها امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در جنگ نرم حمله نظامی وجود ندارد بلکه نتیجه آن خود زمینه سازی برای بسیاری از جنگ های سخت خواهد بود و هست، ادامه داد: دشمن از راه جنگ نرم به جامعه نفوذ کرده افکار آنرا دچار آسیب و خطر می کند و ما باید ابزار جنگ نرم را شناخته و راهکارهای مقابله با آن را شناسایی کنیم.

حجت الاسلام طیبی با بیان اینکه جهاد و مجاهد از جمله ارزش های اسلامی است و زمانی معنا پیدا می کند که در برابر آن سختی و مانع وجود داشته باشد، افزود: طبیعی است که در راه رسیدن به پروردگار و اجرای دستورات و رهنمودهای آن موانع بسیاری وجود داشته باشد.

وی یکی از راه های شناخت ابزار دشمن در جنگ نرم و برداشتن موانع را معرفت به خداوند متعال دانست و ادامه داد: پیامبران و بزرگان اولین قدم را معرفت به خداوند دانسته اند و تکیه بر آن همان هدف جهاد است.

دکتر عصمت سوادی مسئول بسیج اساتید واحد علوم و تحقیقات نیز در این کارگاه گفت: این کارگاه اولین کارگاه جنگ نرم در واحد علوم و تحقیقات است که سعی شده تا با استفاده از برترین اساتید در این زمینه، پایه گذاری مناسبی برای تداوم کارگاه های جنگ نرم و دیگر کارگاه های مرتبط با آن صورت گیرد.

وی افزود: فضای حاکم بر جامعه و نظام اسلامی ایران فضایی است که تمامی کشورهای اسلامی چشم امید به آن دارند که همین امر مسئولیت ما را افزایش داده است. اگر در عرصه جنگ نرم بتوان قدمهای مثبتی برداشت ،در الگو قرار دادن ایران اسلامی برای دیگر کشورها موفق عمل کرده ایم.