انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: توسعه کمی دانشگاه شیراز را پس از تأمین امکانات دنبال می‌کنیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
‌معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز گفت: مسئولین دانشگاه پس از فراهم کردن امکانات نسبی در فضای آموزشی، موضوع توسعه کمی را پیگیری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا) -منطقه فارس، دکتر سید محسن تقوی گفت: دانشگاه شیراز قابلیت افزایش دانشجو در تمامی مقاطع و رشته‌های موجود را دارد، اما این امر مستلزم جذب اعتبار و افزایش امکانات آموزشی، آزمایشگاهی و کتابخانه‌ای است.

وی موضوع اشتغال را یکی از معضلات جامعه امروز دانست و یاد آور شد: وظیفه دانشگاه تربیت نیروی کارآمد و متخصص است، اما مسئولیتی در خصوص ایجاد اشتغال ندارد.

تقوی تربیت متخصصص، تولید و گسترش علم همچنین بررسی و حل مشکلات جامعه را از وظایف دانشگاه دانست و اضافه کرد: دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاهی جامع و قدیمی به لحاظ تعدد رشته‌های موجود،‌ مقاطع مختلف تحصیلی و تعداد دانشجویان موجود، پذیرفته شدگان و دانش آموختگان جزو دانشگاه‌های برتر کشور است.

وی افزود: تعداد اعضای هیئت علمی، اساتید نمونه و چهره‌های ماندگار نیز در دانشگاه شیراز قابل توجه است.

تقوی درباره تعداد پذیرفته شدگان امسال در دانشگاه شیراز گفت: در مقطع کارشناسی 1800 نفر، در مقطع کارشناسی ارشد 1500 نفر و در مقطع دکتری 350 نفر در دانشگاه شیراز به ادامه تحصیل خواهند پرداخت.

وی موقعیت دانشگاه شیراز را در زمینه پرورش دانشجوی ممتاز ارزشمند توصیف کرد و گفت: 120 استعداد درخشان در مقاطع مختلف دانشگاه شیراز تحصیل می کنند که آمار مناسبی به نظر می رسد.

وی اضافه کرد: تعداد اعضای فعال هیئت علمی دانشگاه در حال حاضر 630 نفر است که امسال این آمار با جذب 30 عضو افزایش پیدا می کند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز از فعالیت دو واحد با محوریت آموزش‌های مجازی و پردیس بین المللی دانشگاه خبر داد و گفت: از سال گذشته با رویکرد افزایش رشته‌های جدید، در رشته‌های گردشگری و مدیریت هتلداری پذیرای دانشجو خواهیم بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، تعداد پذیرفته شدگان سالیانه در دانشگاه شیراز را حدود 4 هزار نفر اعلام کرد.