انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بازنگری رشته‌ها و تعامل فعال با مجلس از برنامه‎های در دستور کار دانشگاه آزاد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با حضور معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت‎الاسلام علی عسگری در این آیین تکریم و معارفه، کشور را نیازمند آرامش برای تولید علم و ثروت دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مرکز علمی مردم‌بنیاد، بزرگترین دانشگاه حضوری دنیاست.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد امروزه بیش از یک میلیون دانشجو دارد، افزود: قریب به پنج میلیون فارغ‌التحصیل ارمغان دانشگاه طی سی و چند سال به نظام و مردم کشور است و هم اکنون نیز هشتاد هزار کارمند، استاد و مربی که در این دانشگاه مشغول به خدمت علمی هستند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با اشاره به راهبردهای مدیریت جدید دانشگاه و تیم کاری دکتر میرزاده، گفت: برنامه ما پرداختن به کیفیت است و استانداردسازی علمی حرکت دانشگاه و مبنای کار است.

عسگری بازنگری رشته‌ها، ارتقای هیأت علمی، تعامل با دولت و جذب همکاری وزارت علوم، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و تعامل فعال با مجلس شورای اسلامی را از دیگر برنامه‎های در دستور کار عنوان کرد.

به گفته وی با توجه به تفاهم با وزارت علوم در دوره فرجی دانا، توانستیم بیش از هزار و 550 رشته تحصیلی آن هم در دوره‌های تحصیلات تکمیلی اعم از ارشد و دکتری تصویب رشته داشته باشیم که حرکت علمی پرشتابی برای دانشگاه را در آینده پدیدار خواهد کرد به ویژه که در همین راستا در آینده نزدیک شش هزار هیأت علمی با مدراج علمی بالا جذب خواهیم کرد.

معاون پارلمانی دانشگاه ضمن تشکر از خدمات دکتر صعیدی، ریاست قبلی دانشگاه آزاد شهرکرد، گفت: دکتر قاسمی ریاست جدید دارای مرتبه علمی دانشیاری و یک چهره علمی از فرزندان همین دانشگاه است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی قاسمی در رابطه با گیاهان دارویی است، افزود: این منطقه برای این رشته، اکوتوریسم و پژوهش آب، دامپروری و کشاورزی بسیار مساعد است.

عسگری همچنین بر لزوم اعتدال و میانه در حوزه اجتماعی و سیاسی تاکید و اظهارکرد: مردم و جامعه ما از افراط‌گری بیزار است و نقش‌آفرینی علمی و قانونمند نخبگان دانشگاه در انتخابات 92 باعث آرامش و نشاط در جامعه شد.

وی افزود: باید با پرهیز از حاشیه‌ها به متن بپردازیم و از راه تولید علم اقتدار همه‌جانبه کشور و نظام را بالا ببریم؛ چیزی که مطالبه به حق رهبری و مردم از ما است.

به گفته وی، تهدید دشمن و کارشکنی خائنانه قدرت‌های استکباری آمریکا و عوامل او در منطقه از جمله اسرائیل برعلیه ما و کشورمان ادامه دارد بر همین اساس باید هوشمندانه عمل کنیم، چراکه نزاع سیاسی و دعوا بر سر قدرت زیبنده نخبگان و مسئولان نیست، کشور نیاز آرامش برای تولید علم و تولید ثروت از راه‌های علمی و عالمانه است.

به گزارش ایسنا، در این آیین عبدالله قاسمی پیربلوطی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد معرفی و از خدمات شایسته دکتر صعیدی در دوران تصدی، قدردانی شد.