انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نوکیا در حال ساخت شبکه آزمایشی ۵G است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نوکیا بعد از فروش بخش اصلی تولید موبایل خود بیکار ننشسته و همچنان در زمینه فناوری های مربوط به موبایل فعال است . بخش شبکه نوکیا  قبلا در اختیار زیمنس بود و بعد از خرید سهام این شرکت از زیمنس مجدادا با نام شبکه های نوکیا به فعالیت ادامه می دهد که در آخرین فعالیت خود در حال راه اندازی شبکه آزمایشی ۵G است .
یکی از فعالیت های این قسمت از نوکیا تولید سوئیچ های مخابراتی است که این روزها بسیاری از اپراتورهای مخابراتی جهان مشتری آن هستند ، البته در این شاخه از تولیدات نوکیا رقبای صاحب نامی چون ، اریکسون ، آلکاتل -لوکانت و نیز هواوی دارد که هرکدام از انها نقش تعیین کننده ای در تولید و راه اندازی شبکه ۵G دارند .
نوکیا اعلام کرده سال آینده میلادی یک شبکه آزمایشی را در منطقه Oulo در کشور فنلاند راه اندازی می کند که با توسعه ساختار شبکه ارسال و دریافت داده های مورد نظر ، API های توسعه یافته ای را در اختیار شرکای تجاری و نیز رقبای کاری قرار خواهد داد . نوکیا این API ها را به صورت آزمایشی و برای بررسی و کاهش خطاهای این شبکه استاندارد عرضه خواهد کرد .
هنوز اطلاعات کاملی از شبکه ۵G در دست نیست اما برخی شایعات حکایت از ظرفیت ۱۰۰۰ برابری این شبکه نسبت به شبکه های LTE دارند . با توجه به این ظرفیت احتمالا ضریب انتقال داده ها در این شبکه نیز ۱۰ تا ۱۰۰ برابر از شبکه های LTE بیشتر خواهد بود و یقینا در بخش مصرف انرژی هدف تولید کنندگان کاهش مصرف انرژی استفاده از شبکه ها تا حدود ۹۰ درصد عنوان شده است .
با توجه به این توضیحات انتظار داریم که زمان تاخیر در شبکه جدید حدود ۵ برابر کمتر شود و با توجه به این مشخصات انتظار شبکه ای با ضرفیت انتقال داده ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه و تاخیر زیر ۲۰ ثانیه را داریم .
قبلا هم عنوان شد که نوکیا به همراه اریکسون ، سامسونگ و فوجیتسو در حال راه اندزی شبکه ۵G در کشور ژاپن هستند . این فناوری تا سال ۲۰۲۰ توسط اپراتور دوکومو کشور چین به بازار عرضه می شود .