انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جدال خروس‌ها با یوزپلنگ‌های ایرانی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افکارنیوز ، فرانسه سومین حریف ایران در مسابقات قهرمانی جهان است؛ ایرانی که در دو مسابقه اول فراتر از انتظار ظاهر شد و تیم‌های ایتالیا و آمریکا که هر دو از مدعیان جدی قهرمانی این دوره از مسابقات هستند را به ترتیب با نتایج ۳ بر یک و ۳ بر ۲ شکست داد. حالا شاگردان کواچ باید برابر فرانسه قرار بگیرند؛ تیمی که در حال حاضر در رتبه ۱۳ رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال حضور دارد، تاکنون ۱۴ بار در مسابقات قهرمانی جهان به میدان رفته که بهترین رتبه‌اش سومی در سال ۲۰۰۲ و بد‌ترین آن هجدهمی در سال ۱۹۶۶ محسوب می‌شود. خروس‌ها در آخرین دوره مسابقات که چهار سال پیش در ایتالیا برگزار شد نیز در جایگاه یازدهم ایستادند.

فرانسه یکی از ۱۰ تیمی است که در نخستین دوره مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۴۹ در چکسلواکی شرکت کرده بود. رقابت‌های امسال پانزدهمین حضور آنها در معتبر‌ترین رقابت‌های والیبال جهان پس از بازی‌های المپیک محسوب می‌شود. بهترین رتبه‌ای که فرانسوی‌ها در این حضورهای خود به دست آورده‌اند، کسب مدال برنز در سال ۲۰۰۲ است که مسابقات در آرژانتین برگزار می‌شد؛ آن هم پس از ناکامی‌شان در کسب سهمیه شرکت در مسابقات در دو دوره ۹۴ و ۹۸. به غیر از این رتبه سومی، فرانسه چهار بار در سال‌های ۴۹، ۵۲، ۸۶ و ۲۰۰۶ نیز در رده ششم مسابقات قهرمانی جهان قرار گرفته است.

پس از آنکه فرانسه در کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ ناکام ماند، فدراسیون والیبال این کشور، فیلیپه بلین را برکنار و به جای او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ خود یعنی لوران تیلی را به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب کرد. فرانسه با سرمربی جدید خود جان دوباره‌ای گرفت و در لیگ جهانی ۲۰۱۳ دهم و در رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۱۳ پنجم شد. در لیگ جهانی ۲۰۱۴ هم فرانسه نتایج بسیار خوبی گرفت و در آستانه صعود به مرحله نهایی بود، اما شکست ناباورانه این تیم مقابل استرالیا باعث شد آنها نتوانند از فینال گروه دو فرا‌تر بروند.

لوران تیلی، سرمربی خروس‌ها متولد اول دسامبر ۱۹۶۳ است. پدر او از بازیکنان حرفه‌ای والیبال بود و پسر او هم در حال حاضر یکی از شاگردانش در تیم ملی فرانسه است. پسر دیگرش هم بسکتبالیست حرفه‌ای است. تیلی که در والیبال فرانسه به خاطر روحیه مبارزه جویانه‌اش شهرت دارد ۴۰۶ بار برای تیم ملی کشورش بازی کرد و مدال نقره و برنز قهرمانی اروپا را به دست آورد. وی که در باشگاه‌های ایتالیا و فرانسه حضور داشت، هشت قهرمانی لیگ فرانسه و یک قهرمانی باشگاه‌های اروپا را نیز در کارنامه خود دارد.

تیلی از سال ۲۰۰۱ به مربیگری روی آورد و کار خود را با باشگاه AS کن شروع کرد و سپس هدایت تیم ملی جمهوری چک را بر عهده گرفت. تیلی به عنوان مربی هم به سه قهرمانی در لیگ فرانسه رسیده است و از سال ۲۰۱۲ به جای فیلپه بلین سرمربی تیم ملی کشور خود شد.

تیم ملی والیبال فرانسه تجربه سه حضور در مسابقات والیبال المپیک را دارد که بهترین مقام کسب شده این تیم در این رقابت‌ها عنوان هشتمی سال ۱۹۹۶ است. ملی‌پوشان والیبال این کشور در المپیک ۲۰۰۴ آتن نهم شدند و در بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا نیز رتبه یازدهم را به دست آوردند.

والیبال فرانسه از ۲۵ دوره لیگ جهانی والیبال تنها در شش دوره آن به مرحله نهایی این رقابت‌ها راه یافته است که در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲، ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ بوده است. بهترین عنوان کسب شده تیم ملی والیبال فرانسه در لیگ جهانی به سال ۲۰۰۶ و کسب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها برمی‌گردد.

این تیم در مسابقات والیبال قهرمانی مردان قاره اروپا نیز چهار مدال نقره و دو برنز به دست آورده است که در سال‌های ۱۹۴۸ ایتالیا، ۱۹۸۷ بلژیک، ۲۰۰۳ آلمان و ۲۰۰۹ ترکیه رنگ مدال این تیم نقره‌ای و در سال‌های ۱۹۵۱ فرانسه و ۱۹۸۵ هلند برنزی بوده است.

عنوان‌های کسب شده از سوی تیم ملی والیبال فرانسه در ۱۷ دوره گذشته مسابقات قهرمانی مردان جهان به شرح زیر است:

۱- ۱۹۴۹: ششم

۲- ۱۹۵۲: ششم

۳- ۱۹۵۶: هفتم

۴- ۱۹۶۰: نهم

۵- ۱۹۶۲: فرانسه حضور نداشت

۶- ۱۹۶۶: هجدهم

۷- ۱۹۷۰: هفدهم

۸- ۱۹۷۴: شانزدهم

۹- ۱۹۷۸: پانزدهم

۱۰- ۱۹۸۲: شانزدهم

۱۱- ۱۹۸۶: ششم

۱۲- ۱۹۹۰: هشتم

۱۳- ۱۹۹۴: فرانسه حضور نداشت

۱۴- ۱۹۹۸: فرانسه حضور نداشت

۱۵- ۲۰۰۲: کسب عنوان سومی و مدال برنز

۱۶- ۲۰۰۶: ششم

۱۷- ۲۰۱۰: یازدهم

۱۸- ۲۰۱۴: ؟