انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ترکیب پرسپولیس در بازی مقابل تراکتورسازی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، تغییرهای هفتگی پرسپولیس گویای این بود که علی دایی هنوز نتوانسته بهترین ترکیب یازده نفره را پیدا کند وگرنه او مربی نیست که عادت به تغییر داشته باشد.

حالا می‌خواهد این تغییر در جریان بازی باشد یا پیش از هر بازی. تیم‌های علی دایی معمولا ترکیب ثابتی دارند که تا هفته‌ها دست نخورده می‌ماند اما حالا او یک معضل دارد به نام مصدومیت.

تنها راه مقابله با این معضل هم "تغییر" است. تغییری که در بازی با صبا با فیکس شدن احمد نوراللهی و میثم حسینی و البته حضور سوشا مکانی درون دروازه رقم خورد. اما این دلیل نمی‌شود که سرمربی دوباره همان ترکیب را برای بازی با تراکتورسازی هم انتخاب کند.

جای سوشا البته محکم است. تمجیدهای علی دایی از عملکرد او بعد از بازی با صبا یعنی این دروازه‌بان به‌عنوان اولین بازیکن پرسپولیس به میدان نبرد با تیم تبریزی قدم می‌گذارد و نیلسون باید دست کم 90 دقیقه دیگر نیمکت‌نشینی را تحمل کند.

در خط دفاعی هم مثل بازی قبلی، مایکل اومانیا و محسن بنگر میانه را خواهند گرفت و در چپ و راست‌شان، میثم حسینی و حسین ماهینی بازی خواهند کرد که در بازی با صبا راضی‌کننده ظاهر شده بودند.

البته شایعه‌ها می‌گفتند با بازگشت حمیدرضا علی‌عسگری، دفاع چپ دوباره به او سپرده می‌شود اما بعید است دایی نمایش خوب حسینی در بازی با صبا را نادیده بگیرد و او را نیمکت‌نشین کند.

اما مثل همیشه مشکل در خط هافبک است. جایی که مهرداد کفشگری - بازیکن مورد علاقه دایی - به خاطر مصدومیت و دوری یک هفته‌اس از تمرین‌ها نمی‌تواند حضور داشته باشد و آقای سرمربی مجبور است رضا حقیقی را برای دومین بازی متوالی در ترکیب ثابت پرسپولیس به میدان بفرستد.

محمد نوری هم البته هست اما او باید جای خالی پیام صادقیان را پر کند و همان بهتر که نقش هافبک دفاعی را به او نسپارند. احمد نوراللهی اما فیکس است و مثل بازی قبلی کنار دست حقیقی بازی می‌کند.

ترکیب هجومی تیم هم دست نخورده می‌ماند. مثلث سه نفره پشت سر تک مهاجم را محمد نوری - در نقطه میانی - و مهدی طارمی و امید عالیشاه در چپ و راست پر خواهند کرد. این دو بهترین بازیکنان حال حاضر تیم دایی هستند و با آن نمایشی هم که در قم اجرا کردند، بعید است حالا حالاها جایگاهشان را از دست بدهند.

محمد عباس‌زاده هم مثل همه روزهای بعد از مصدومیت رضا نوروزی، نقش تک مهاجم را ایفا خواهد کرد و فقط شاید در جریان بازی برای چند دقیقه جایش را به مهدی دغاغله بدهد که از دو ماه پیش تا حالا مصدوم است و هنوز نتوانسته برای پرسپولیس به میدان برود. البته بازی کردن او برابر تراکتورسازی به شرطی است که پرسپولیس در نتیجه از حریف پیش باشد وگرنه علی دایی اهل ریسک نیست.