انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دادگاهی دیگر برای اپل و گوگل، ولی این بار در یک جبهه متحد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دادگاهی دیگر برای اپل و گوگل، ولی این بار در یک جبهه متحد 1
بار دیگر دادگاه و بار دیگر نام‌های بزرگ فناوری اطلاعات، دادگاهی دیگر برای اپل و گوگل، ولی این بار در یک جبهه متحد شکل‌گرفته است تا این دو غول فناوری اطلاعات با کارگران خود برای حقوق پرداختی به توافق برسند. البته این کارگران بوده‌اند که از این دو شرکت شکایت کرده‌اند ولی مسئولان گوگل و اپل سعی دارند تا ماجرا را با مذاکره به سرانجام برسانند.
از هواداران فناوری اطلاعات و کسانی که پیگیر اخبار این صنعت هستند نمی‌توان انتظار داشت که نام دادگاه آورده شود و در کنار آن اسامی خاصی مانند گوگل و اپل و سامسونگ به ذهن این افراد خطور نکند. تعداد دادگاه‌های این شرکت‌ها در طول چند سال گذشته به‌اندازه‌ای بالا بوده است که تقریبا شنیدن اخبار این دادگاه‌ها برای ما به یک عادت بدل شده است و شرایط به نحوی است که نمی‌توان انتظار داشت که شرایط به‌ این زودی دستخوش تغییر شود.
همان‌طور که اشاره شد، این دادگاه به مسائل پرداخت حقوق و دستمزد کارگران شرکت‌های سیلیکون ولی بازمی‌گردد اما در این راه اپل و گوگل تنها نیستند و شرکت‌هایی مانند اینتل و ادوبی نیز به آن‌ها کمک خواهند کرد زیرا بخشی از شکایت‌ها به این شرکت‌ها نیز بازمی‌گردد.
در ابتدای سال 2011 میلادی بود که یک شکایت بزرگ توسط جمع کثیری از کارمندان و کارگران این چند کمپانی بزرگ از آن‌ها صورت گرفت و این شرکت‌ها به چالشی بزرگ کشیده شدند ولی در ادامه و در یک دادگاه رسمی، اپل و گوگل و اینتل و ادوبی حاضر به پرداخت غرامت 324 و نیم میلیون دلاری شدند که قاضی آن دادگاه که لوسی کُه نام داشت، رای بر نامناسب بودن و در حقیقت کم بودن این رقم داد و این امر موجب شد تا این دادگاه مجددا برای برقراری جلسه‌ای دیگر برنامه‌ریزی نماید.
در این میان شرکت‌های یادشده قصد دارند تا پیش از شروع دادگاه بتوانند نظر مساعد وکلای تیم شاکی را کسب نمد و ماجرا را تمام کنند و در این راه شاهد اتحاد این چهار غول صنایع فناوری اطلاعات هستیم که شاید بتواند برای آن‌ها ثمربخش باشد. این شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند تا مذاکرات خود را به‌دوراز هیاهوی رسانه‌ای به انجام برسانند و به همین دلیل نیز تمامی تلاش‌های واحد‌های خبری برای پرسیدن نظرات سخنگویان این چهار شرکت، با بن‌بست و سکوت آن‌ها روبرو شده است.
گفته می‌شود که ادامه دادگاه می‌تواند منجر به ضرر دهی 9 میلیاردی این چهار شرکت شود و به‌ همین دلیل نیز اتحاد وکلای گوگل، اپل، اینتل و ادوبی شکل‌گرفته و هدف از این اتحاد این است که با خاتمه دادن سریع این ماجرا، از ضرر دهی هنگفت شرکت‌ها جلوگیری به عمل بیاید.