انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ادعای مایکروسافت، لومیا 830 نخستین پرچم‌دار ارزان‌قیمت خواهد بود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ادعای مایکروسافت، لومیا 830 نخستین پرچم‌دار ارزان‌قیمت خواهد بود 1
بسیاری از شرکت‌ها برای گوشی‌های خود، از ابتدا رده ارزان‌قیمت یا نیرومند را انتخاب می‌کنند و همه می‌دانند که برقراری تعادل بین این دو رده می‌تواند بسیار دشوار باشد ولی این موضوع درباره مدل جدیدی از گوشی نوکیا صادق نیست و بر اساس ادعای مایکروسافت، لومیا 830 نخستین پرچم‌دار ارزان‌قیمت خواهد بود و این موضوع تضادی را در خود دارد که میزان صحت آن تنها در عمل به اثبات خواهد رسید.
این گوشی ویندوزفونی که در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد قرار است تا قیمت بسیار پایینی داشته باشد و رد رده گوشی‌های مناسب برای بودجه‌های پایین قرار بگیرد ولی این به‌ این معنی نیست که این گوشی از سخت‌افزار ضعیفی برخوردار خواهد بود. بنا به ادعای مایکروسافت، این گوشی قرار است نخستین پرچم‌دار بزرگ نوکیا باشد که در رده گوشی‌های ارزان‌قیمت قرار خواهد گرفت و همین امر نیز در ذهن ما با تعاریف موجود از پرچم‌دار و گوشی ارزان‌قیمت، دچار تضاد بوده و یک چالش عجیب را ایجاد خواهد نمود.
نایب‌رییس بخش مشارکت‌های مایکروسافت در‌این‌باره می‌گوید: «گوشی نوکیا لومیا 830، نخستین پرچم‌دار خوش قیمت خواهد بود و توان این گوشی قابل قیاس با رقبای آن در شرکت‌های اپل و سامسونگ است. هدف ما این است که به اپل و سامسونگ ندایی در زمینه هزینه بالای که از مشتری می‌گیرند بدهیم.»
این سخنان و به‌خصوص گفته شدن آن توسط یک مدیر رسمی مایکروسافت را می‌توان به‌عنوان یک اعلام جنگ علنی علیه شرکت‌های اول و دوم تولیدکننده تلفن همراه در جهان دانست و باید منتظر عکس‌العمل مدیران سامسونگ و اپل نسبت به این مانور خطرناک مایکروسافت و نوکیا ماند.
البته این گوشی به‌تنهایی عرضه نخواهد شد و در کنار آن مدل ضعیف‌تری با نام نوکیا لومیا 730 نیز عرضه خواهد شد که به شبکه LTE مجهز نخواهد بود و تنها از شبکه 3G استفاده خواهد کرد ولی یک مدل نیز بین دو مدل لومیا 730 و لومیا 830 عرضه خواهد شد که لومیا 735 نام دارد و ازنظر سخت‌افزاری نیز بین این دو مدل جای خواهد داشت ولی از اینترنت 4G استفاده خواهد کرد. این سه مدل از گوشی‌های نوکیا در ماه جاری میلادی عرضه خواهند شد ولی برای اینکه بدانیم این مانور نوکیا تا چه اندازه دقیق است باهم نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری لومیا 830 خواهیم انداخت.
پردازنده: چهار هسته‌ای کورتکس A7 با چیپست کوالکام اسنپ دراگون و کلاک 1.2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی: آدرنو 305
نمایشگر: LCD لمسی 5 اینچی با پشتیبانی از 16 میلیون رنگ و حداکثر رزولوشن 720 در 1280 پیکسل
سیستم‌عامل: ویندوزفون 8.1
رم پردازشی: 1 گیگابایت
رام: 16 گیگابایت
قابلیت افزایش حافظه: 128 گیگابایت با کارت‌های micro SD
دوربین اصلی: 10 مگا پیکسل با لنز کارل زایس و فلش ال‌ای‌دی و قابلیت فیلم‌برداری HD با کیفیت 1080P
دوربین مکالمه تصویری: 0.9 مگا پیکسل با قابلیت فیلم‌برداری HD با کیفیت 720P
شبکه‌های مخابراتی:شبکه‌های 2G: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه‌های 3G: HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه‌های 4G: LTE 800 / 900 / 1800 / 2100 / 2600
سیم‌کارت: نانوسیم
ابعاد: 13.94 سانتی‌متر طول، 7.07 سانتی‌متر عرض و 0.85 سانتی‌متر ضخامت
وزن: 150 گرم
قیمت: 330 یورو
با این شرایط و با مقایسه مشخصات سخت‌افزاری این گوشی با مدل‌های گلکسی اس 5 و آیفون 5 اس می‌توان به این نتیجه رسید که لومیا 830 به‌اندازه‌ کافی برای رقابت مستقیم با این گوشی‌ها نیرومند نیست ولی می‌تواند با قیمت نسبتا مناسب خود این دو مدل را به چالش فرابخواند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که آیفون 5 اس در سال گذشته میلادی عرضه شده است و گلکسی اس 5 نیز در ابتدای سال جاری میلادی معرفی شده است و همین امر نیز می‌تواند موجب شود تا از یک گوشی که در بازه زمانی بالایی با این مدل‌ها به بازار عرضه شده باشد نیز انتظارات سخت‌افزاری بیشتری داشته باشیم.

درمجموع می‌توان این حرکت مدیران مایکروسافت را بیشتر به‌عنوان یک حرکت تبلیغاتی در نظر گرفت زیرا این گوشی حتی توان رقابت با سایر پرچم‌داران شرکت‌‌هایی مانند ال‌جی، موتورولا و غیره را نیز ندارد ولی این امر به‌هیچ‌عنوان نشان‌دهنده ضعف این مدل نیست و باید گفت که لومیا 830 در جایگاهی بین گوشی‌های بسیار نیرومند و گوشی‌های معمولی قرار دارد و نمی‌توان آن را جزو هیچ‌یک از این دو رده به‌حساب آورد.
قیمت‌گذاری این مدل نیز بسیار مناسب انجام‌شده است و می‌توان انتظار استقبال مناسبی از آن را در میان جمعیت دوستدار ویندوزفون داشت ولی احتمال اینکه مشتریان سایر سیستم‌های عامل همراه نیز به خرید این محصول روی بیاورند، کم خواهد بود. البته وقتی نوکیا و مایکروسافت به این شدت جنگ را برای رقبای خود علنی کرده‌اند، نمی‌توان ساده‌لوحانه به ماجرا نگاه کرد و لومیا 830 را آخرین تیر ترکش این شرکت‌ها دانست و باید منتظر یک سری جریانات و حرکت‌های زنجیره‌ای از سوی این غول آمریکایی بود تا رقابت به‌ سطح بالاتری کشیده شود.
مایکروسافت تلاش بسیاری برای احیا سیستم‌عامل همراه خود دارد و همین امر نیز موجب شده است تا پدیده‌هایی مانند کورتانا و لیسانس رایگان ویندوزفون، به هواداران ارائه شود که هردو مورد تنها به نفع بازار مصرف بوده است و به‌عنوان بخشی از بازار مصرف، امیدوار هستم که این روند ادامه داشته باشد و درنهایت حتی با قدرت گرفتن ویندوزفون نیز، مشتریان می‌توانند برنده این بازی باشند زیرا گزینه‌های بهتر و بیشتری را برای انتخاب در اختیار خواهند داشت و با بالا رفتن رقابت، کیفیت خدمات نیز افزایش خواهد یافت.