انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کیلویی حرف زدن در شان دانشگاه نیست
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
قائم مقام رئیس و معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه شیراز با بیان اینکه جذب اعتبارات عمرانی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، گفت: برای اولین بار حدود سه و نیم میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، علی‌اکبر صفوی در یک کنفرانس خبری افزود: یکی از اقدامات شاخص در سال جدید سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام بود که در این راستا امور مربوط به 30 پروژه انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات کلان انجام شده در دانشگاه شیراز طی یک‌سال اخیر، گفت: ارتقا جایگاه هیات امنای دانشگاه با اضافه شدن تعدادی از اعضای هیات دولت و معاونان وزرا، دنبال شد و شورای توسعه فعالیت‌های بین‌الملل دانشگاه نیز تشکیل شده است.

صفوی با اشاره به جلب موافقت‌های اولیه داخلی و خارجی برای تاسیس رسمی شعبات دانشگاه شیراز در کشورهای همسایه و نیز توسعه همکاری‌های بین‌المللی در سطوح کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقای شمالی، خاطرنشان کرد: تعاملات دانشگاه شیراز در یک‌سال اخیر با شهرداری و دستگاه‌های مختلف اجرایی توسعه داشت.

وی از طراحی و تشکیل اتاق‌های فکر دانشجویان، اساتید و کارکنان در دانشگاه شیراز با هدف کمک به استان و کشور خبر داد و گفت: توسعه به‌کار گیری سیستم نظرسنجی در دانشگاه را با هدف جلب نظرات و مشارکت هر چه بیشتر دانشگاهیان در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی، دنبال کردیم.

صفوی در بخشی از این نشست خبری گفت: کیلویی حرف زدن در شان دانشگاه و دانشگاهیان نبوده و نیست و باید موضوعات طبق شاخص‌های ارزیابی بررسی و ارائه شود.

وی با انتقاد از آنچه رشد قارچ‌گونه مراکز آموزش‌عالی در نقاط مختلف کشور می‌خوانند، کاهش آمار دانشجویان را مد نظر قرار داد و گفت: بدون برنامه مدون و اعتبار کافی طی سال‌های گذشته به ساخت مراکز آموزش‌عالی اهتمام شد.

صفوی گفت: نتیجه توسعه کمی مراکز آموزش‌عالی، متوقف ماندن بسیاری از پروژه‌ها در سطح استان است.