انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: افزودن 5 رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد انزلی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی انزلی از افزایش پنج رشته جدید به 38 رشته کنونی در این واحد در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) منطقه گیلان، علیرضا اقدامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشته‌های مدیریت دولتی، ریاضی کاربردی، مکانیک با گرایش تبدیل انرژی و مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی و کارشناس ارشد فقه و حقوق (گرایش جزا و جرم شناسی) از جمله رشته‌های پیشنهادی این دانشگاه به سازمان مرکزی است.

وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ایجاد رشته مهندسی عمران با گرایش سازه، عمران با گرایش مکانیک خاک و پی و مکاترونیک در مقطع کارشناسی ارشد قول مساعد داده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی انزلی ارتقای کیفیت آموزشی را یکی از برنامه‌های این واحد بیان کرد و افزود: هم اکنون 73 هیات علمی تمام وقت در این واحد فعالیت می‌کنند که بیش از 80 درصد دکترا و دانشجوی دکترا هستند، همچنین دو استاد نیمه وقت و بین 200 تا 250 استاد حق التدریسی داریم.

اقدامی با اشاره به تحصیل 3800 دانشجو در سال تحصیلی گذشته در این واحد عنوان کرد: از 38 رشته موجود در این واحد سه رشته مربوط به ارشد است و از 35 رشته کارشناسی پذیرش دانشجو در دو رشته با آزمون صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به محدودیتهای مالی دانشگاه و تامین منابع مالی از محل شهریه دانشجویان، به فروش ساختمانهای بلا استفاده مجزا به منظور ایجاد یک ساختمان جدید آموزشی اداری در سایت موجود، احداث مسجد و خرید مجموعه ورزشی برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: در تدوین بودجه سال 93 ، 12 درصد درآمد باید خارج از شهریه باشد.

وی افزایش رشته‌های صنایع دریایی و ایجاد سامانه جامع هوشمند را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و با اشاره به قرار داشتن این واحد دانشگاهی در محدوده منطقه آزاد انزلی و بهره مندی از معافیت مالیاتی ابراز امیدواری کرد که با کمک مسئولان این منطقه شاهد ارتقای هرچه بیشتر علمی سایر بخشهای این واحد باشیم.