انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: به لحاظ تجهیزات پزشکی، جزو 10 دانشگاه مطرح کشور هستیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: این دانشگاه به لحاظ برخورداری از تجهیزات پزشکی جزو 10 دانشگاه مطرح کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، "دکتر علیرضا بیگلری" در جلسه معارفه معاونت تحقیقات و فناوری و قائم‌مقام دانشگاه در امور مشارکت اجتماعی سازمان‏های مردم‌نهاد و خیریه‎ای، اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان دارای زیرساخت‎‎های IT مناسبی بوده و می‌توان ادعا کرد که یکی از مجهزترین شبکه‌های ارتباطی است.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی یکی از بزرگ‌ترین حوزه‎های تحصیلات تکمیلی را دارا است، افزود: متأسفانه به دلیل عدم اعمال سیاست‌های تشویقی، دانشجویانی که برای تحصیل به خارج فرستاده می‌شوند با تکمیل تحصیلات خود، به زادگاه‌شان برنمی‎گردند و در صورت دعوت دانشگاه‎‏ها از آن‌ها برای تدریس، این دانشگاه‎ها را برای پیشرفت خود کوچک دانسته و از آمدن به این دانشگاه‏ها سرباز می‎زنند.

در ادامه این مراسم، معاون جدید تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان نیز گفت: علم سلطان است و با علم می‌شود بر جوامع حکومت کرد.

" دکتر سقراط فقیه‌زاده" خاطرنشان کرد: آمریکا علم را وسیله‎ای برای پیشرفت خود قرار داده و با جذب نخبگان ما سعی دارد در این زمینه زورآزمایی کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: معاونت پژوهشی هر دانشگاهی باید فضای علمی بزرگی را برای دانشجویان ایجاد کند تا دانشگاه‎ها بودجه‎ها را وارد مسیر توسعه کنند.

دکتر محمدی فرد قائم‌مقام رییس دانشگاه در امور مشارکت اجتماعی سازمان‎‎های مردم نهاد و خیریه‎ای حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این مراسم، گفت: خیریه‎ها و سازمان‎های مردم‌نهاد مسولیت بزرگی را بر عهده دارند و به این بخش باید به‌عنوان بازوی توانا در کمک به دانشگاه در راستای تحقق اهداف تعیین شده نگریست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت مکلف است و باید بودجه‎ها و هزینه‎های کلان را در خصوص سلامت مردم هزینه کند با تمام اوصاف گاهاً در خصوص بیماری‎های خاص نظیر سرطان، دیالیز و MS دولت نمی‎‎تواند به نحو مطلوب از پس مسوولیت این بیماران برآید و موسسات خیریه می‌توانند نقش خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا کنند.

وی در خصوص هزینه‎های سرسام‎آور این بیماران متذکر شد و گفت: این بیماران هزینه‎های بالایی را برای درمان خود هزینه می‌کنند و وظیفه مؤسسات خیریه است که در کنار دانشگاه‎ها به صورت جنبی به این بیماران خدمت‎رسانی کنند.
الحمد الله تو این قضیه میتونیم سر بلنـد کنیمـ.. !!! .__.