انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گزارش معاون دانشگاه کرمان از شاخص‌های شادابی و نشاط در دانشگاه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: متاسفانه از نظر شاخص‌های شادابی و نشاط، در دانشگاه از شاخص‌های نسبتاً خوبی برخوردار نیستیم.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر بصیری صبح امروز در نشست وزیر کشور با روحانیون و نخبگان استان کرمان اظهار کرد: کرمان شهر کاملاً دانشگاهی و دانشگاه مادر آن باهنر است.

وی افزود: اگر بخواهیم به اهداف عالیه برسیم باید دانشگاه‌ها از آرامش لازم برخوردار شوند، چراکه بزرگترین سرمایه این مراکز نیروی انسانی و به ویژه جوانان هستند.

بصیری تصریح کرد: از نظر شاخص‌های شادابی و نشاط، متاسفانه از شاخص‌های نسبتاً خوبی در دانشگاه برخوردار نیستیم هرچند که این شاخص‌های در دولت کنونی افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: به طور مثال در دولت قبل یعنی از سال 84 تا 92 شاخصه نشاط 7.5 بوده که هم اینک به 31/6 درصد افزایش یافته است، همچنین از نظر روحیه و امید به آینده از6.7 درصد به39.2 درصد رسیده‌ایم.

وی افزود: شاخصه آرامش و ثبات سیاسی در دانشگاه در دولت قبل 14 و شش دهم درصد بود و امروز این میزان به 41 درصد رسیده و توجه به سلایق مختلف نیز 6.8 دهم درصد بوده و در حال حاضر به 31.5 درصد تبدیل شده است.

بصیری اظهار کرد: در مجموع از میان 20 شاخصه‌ بررسی شده در مقوله بی‌انگیزگی در بین اساتید و دانشجویان رتبه پنجم و از حیث فضای سیاسی دارای رتبه هفتم هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: از تعداد هشت تشکل سیاسی در دانشگاه هفت مورد اصولگرا و یکی هم معتدل هستند ضمن اینکه از میان 12 نشریه موجود در دانشگاه نیز 11 مورد اصولگرا می‌باشند از این رو به نظر می‌آید مساله اصلی عدم انگیزه و هدف در بین دانشجویان است.

بصیری خاطرنشان کرد: باید بدنبال ارتقا انگیزه‌ها جهت تبدیل کردن سرمایه‌های ارزشمند جوانان به ثروت‌های اجتماعی باشیم.