انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی برگزاری آزمون صلاحیت دانشجو معلمان برای ورود به آموزش و پرورش
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور از تدوین پیش‌نویس منشور حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در راستای تدوین این منشور برگزاری آزمون جامع صلاحیت دانشجو معلمان برای ورود به خدمت در آموزش و پرورش در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر محمود مهرمحمدی در اختتامیه دومین دوره از اردوی فرهنگی معرفتی حیات طیبه ویژه دانشجو معلمان پسر سراسر کشور که امروز ششم شهریور ماه در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنیگان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: احتمال قریب به یقین برگزاری آزمون جامع سنجش صلاحیت و شایستگی‌های دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در آینده قطعی خواهد شد و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس برگزاری این آزمون تنها دانشجویانی که تایید صلاحیت شوند می‌توانند در شغل مقدس معلمی مشغول به خدمت در آموزش و پرورش شوند، خطاب به دانشجومعلمان ادامه داد: عدم تایید صلاحیت حضور در کلاس در بیخ گوش شماست و باید از حالا پذیرای پیامد‌های این آزمون جامع باشید.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در خصوص تدوین پیش‌نویس منشور حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور نیز گفت: در گذشته در این راستا میثاق مدیریت پردیس‌ها به منظور پرداختن به اصول مدیریت روسای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان تدوین شده بود و اکنون نیز اقدام به تدوین منشور حقوق و تکالیف دانشجو معلمان کشور در دانشگاه فرهنگیان کرده‌ایم.

مهرمحمدی افزود: این منشور شامل دو بند الف و ب در قالب حقوق و تکالیف حداکثری دانشجویان است که تاکنون پیش‌نویس منشور تدوین شده است و در حال رایزنی جهت تدوین قطعی آن هستیم.

وی با بیان اینکه بخش الف این منشور با بیش از 10 بند به بررسی حقوق حداکثری دانشجومعلمان می‌پردازد از حق برخورداری از آموزش‌های کلاس، حق دسترسی به فرصت‌های گسترده کیفی برای کسب شایستگی‌های معلمان، حق دسترسی به آموزش‌های غیر رسمی در امتداد شایستگی‌ها، حق مشارکت در فرآیندهای شکل‌گیری تصمیمات ناظر بر مدیریتی و حق اظهار نظر درباره مسائل گوناگون اجتماعی به ویژه سیاسی تحت عنوان حقوق حداکثری این منشور نام برد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور اضافه کرد: از حق اظهارنظر دانشجویان درباره عملکرد مدیران دانشگاه‌ها در تمام سطوح، برخورداری از محیط آموزشی آراسته در ابعاد انسانی و تحصیل در محیطی تنیده با فناوری‌های اطلاعاتی از دیگر بخش‌های بند الف این سند نام برد.

پژوهش‌های دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان مغفول مانده است
مهرمحمدی با بیان اینکه پژوهش‌های دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان مغفول مانده است و در حاشیه قرار دارد اذعان کرد: اگر دانشگاه بخواهد دانشگاه باشد و به فکر تولید محوری علم باشیم باید به فعالیت‌ها و پروژه‌های پژوهشی بیشتر از این توجه شود و در این راستا حق برخورداری دانشجویان از فرصت‌های پژوهشی فردی و گروهی و همچنین استفاده از آموخته‌های نظری در حل مسائل ملی در این منشور گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه همواره در قبال حقوق، تکالیفی نیز تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: رعایت موازین و آداب اسلامی در سلوک فردی و اجتماعی، سعی بلیغ در پوشش همه جانبه در دستیابی به شایستگی، معاونت در مدیریت از طریق برخورد مسوولانه با محدودیت‌های محیط و رعایت همه جانبه ضوابط و مقررات آموزش عالی در عرصه‌های گوناگون از جمله بندهای ابتدایی بخش ب این منشور تحت عنوان تکالیف حداکثری دانشجو معلمان است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور همچنین از فرصت‌آفرینی برای رشد و بالندگی و همکاری با مدیران و کارکنان واحدهای آموزشی در اجرای ضوابط و مقررات تحت عنوان دیگر تکالیف دانشجومعلمان نام برد.