انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: راه‌اندازی سامانه کرسی‌های آزاداندیشی به صورت مجازی در دانشگاه‌های پیام نور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به رویکرد فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: امسال تمرکز فعالیت‌های دانشگاه پیام نور بر تحقق بیانات مقام معظم رهبری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر کریم نجفی برزگر که عصر روز گذشته، در نشستی خبری در ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: امسال به جهت نامگذاری مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی» سال وی‍ژه‌ای برای ما محسوب می‌شود؛ در حقیقت اقتصاد و فرهنگ را باید محور فعالیت خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: اقتصاد رشته‌ای تحصیلی است که جایگاه آن دانشگاه است؛ رشد علمی ما در این زمینه و به خصوص نهادینه کردن اقتصاد دانش‌بنیان، می‌تواند به شدت مورد توجه باشد؛ در حقیقت دانشگاه‌ها با سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توانند بسیاری از مشکلات کشور مانند تحریم‌ها را برطرف کنند.

نجفی برزگر با اشاره به فرهنگ به عنوان دومین محور فعالیت‌های دانشگاه بیان کرد: جایگاه مسایل فرهنگی نیز دانشگاه است؛ این مساله باید خصوصا در رشته‌های مربوط به علوم انسانی مورد توجه قرار گیرد؛ در حال حاضر دانشگاه‌های پیام نور سطح کشور یک میلیون دانشجو را در خود جای داده‌اند که این مساله نیز نشان دهنده عزم ملی ما در مدیریت امور دانشجویی است.

راه‌اندازی سامانه کرسی‌های آزاداندیشی به صورت مجازی در دانشگاه‌های پیام نور
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور یادآور شد: یکی از رویکردهای ما در این راستا توجه به فعالیت کرسی‌های آزاداندیشی است؛ به هر ترتیب براساس تاکیدات مقام معظم رهبری نقد و بررسی‌هایی که در این کرسی‌ها صورت می‌گیرد، در پیشبرد کشور موثر خواهد بود.

کریمی برزگر اضافه کرد: قرار است به زودی دانشگاه‌ پیام نور پیگیر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی باشد؛ اعتقاد ما این است که باید کرسی‌های آزاداندیشی به شکل جامع‌تری برگزار شود؛ به همین منظور سامانه کرسی‌های آزاداندیشی را در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه پیام نور راه‌اندازی خواهیم کرد. وی تاکید کرد: درصدد هستیم شبکه‌های مجازی برای این منظور ایجاد کنیم و کرسی‌های آزاداندیشی و سایر نشست‌ها را به صورت ویدئو کنفرانس پوشش دهیم.

کریمی برزگر گفت: این سامانه با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر نهادهای دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

بزرگداشت و تجلیل از مفاخر فرهنگی و ملی در سطح دانشگاه‌ها
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به سایر برنامه‌های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسایلی که به شدت به آن توجه داریم، بزرگداشت و تجلیل از مفاخر فرهنگی و ملی در سطح دانشگاه‌هاست.

کریمی برزگر افزود: همچنین توجه به تربیت بدنی و ورزش دانشجویان نیز در دستور کار قرار گرفته تا زمینه برای ارتقای سطح سلامت و به تبع آن رشد تحصیلی دانشجویان فراهم شود؛ برای این منظور بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم و شورای راهبردی ورزشی در دانشگاه تشکیل داده‌ایم تا فضا را برای فعالیت ورزشی در شعب دانشگاه‌ پیام نور ایجاد کند.

پیگیری انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حج و زیارت در راستای افزایش سهیمه دانشگاه پیام نور برای اعزام دانشجویان به حج
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور همچنین از پیگیری انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حج و زیارت کشور خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای افزایش سهیمه دانشگاه پیام نور برای اعزام دانشجویان به حج است؛ در حقیقت تعداد دانشجو به قدری در دانشگاه پیام نور زیاد است که نوبت به برخی از دانشجویان نمی‌رسد؛ تقاضای ما این است که هر دانشجو در دوره تحصیلش، حداقل یک مرتبه بتواند به حج مشرف شود.

کریمی برزگر در ادامه سخنانش به تشریح دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور در سال جدید پرداخت و بیان کرد: قرار است بیست و نهمین دوره همایش ملی قرآنی را در اصفهان برگزار کنیم؛ قرار است در همه رشته‌های تحصیلی انجمن علمی ایجاد شود؛ همچنین گروه‌های مشاوره روانشناسی برای دانشجویان نیز قرار است ایجاد شود تا به بررسی مشکلات ایشان بپردازد؛ حضور در جشنواره ملی حرکت و همایش بزرگ رباتیک نیز از دیگر برنامه‌های ماست.

مهم‌ترین خدمت دولت یازدهم به دانشگاه‌ها ایجاد فضای آرامش و امنیت است
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور در خصوص دستاوردهای دولت یازدهم در فضای دانشگاه‌های کشور گفت: این دولت امید را در دل مردم، جوانان و دانشگاهیان ایجاد کرده است؛ دولت فضای آزامش و امنیت را دانشگاه‌ها ایجاد کرده تا این نهادها در فضایی آرام فعالیت خود را دنبال کرده و موجب رشد کشور شوند.

وی در پاسخ به این سوال که تاثیر استیضاح وزیر علوم در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید بر دانشگاه‌ها چیست؟ تصریح کرد: در حال حاضر نیز دکتر نجفی سرپرستی وزارت علوم را بر عهده گرفته و کارها متوقف نخواهد ماند؛ وزارت علوم کار خود را انجام می‌دهد.

کمترین مشکلات انضباطی در دانشگاه‌های ما وجود دارد
کریمی برزگر گفت: در خارج از کشور دشمنان به دنبال جلوه دادن شرایط کشور ما به شکلی نابسامان هستند؛ این در حالی است که کمترین مشکلات انضباطی در دانشگاه‌های ما وجود دارد؛ ما نباید به دست خود، خود را بد جلوه دهیم.
ممنــون ._. مطلع کردی ما رو (((: