انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تحصیل 35 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه علمی کاربردی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در بازدید از مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی همدان گفت: یکی از ضروریات دانشگاه در شرایط کنونی نهادینه کردن مباحث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، دکتر حمیدرضا میرزائی افزود: 35 درصد جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل می کنند.

وی با اشاره به سامانه ایجاد شده توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در این سامانه سعی شده مجموع فعالیت های مراکز علمی کاربردی کشور که امکان انعکاس دارد معرفی شود.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی، همدان به عنوان دومین واحد از میان 31 واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی است که به دلیل پتانسیل ها و ظرفیت های منحصر به فرد مورد بازدید قرار گرفته است. همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی ظرفیت های زیادی دارد که می توان از درگاه دانشگاه جامع برای معرفی این پتانسیل ها بهره برد.

وی افزود: اگر برای معرفی استان همدان در سطح ملی در میان مراکز خود به دنبال مجموعه ای پویا و فعال باشیم، مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی همدان می تواند نقش فعال و ارزنده ای داشته باشد.

میرزایی با بیان اینکه برخی مراکز در اجرای برنامه‌های فرهنگی و یا سیاست‌گذاری‌های فرهنگی پتانسیل های خوبی دارند که می توانیم این پتانسیل ها را به فعل تبدیل کنیم، یکی از پتانسیل های فعلی حوزه فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی را پرهیز از تمرکز گرایی در فعالیت های فرهنگی و تاکید بر استفاده از ظرفیت های بومی و استانی و اجرای برنامه فرهنگی دانست.

در این جلسه اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی همدان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد در استان، گفت: فعالیت های فرهنگی جزء لاینفک برنامه های جهاددانشگاهی بوده و سعی بر این است که فعالیت های گزین و برتر در این مجموعه انجام گیرد.

وی افزود: پرهیز از موازی کاری و ایجاد مشارکت در انجام فعالیت‌های فرهنگی در راستای اثرگذاری بیشتر همواره در جهاددانشگاهی همدان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی همدان با توجه ظرفیت های موجود برای اجرای برنامه های فرهنگی در سطح ملی و استانی با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام آمادگی می کند.