انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: رازهای زندگی سالم تا 100 سالگی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عمر طولانی و زندگی تا سال‌های مدید یکی از آرزوهایی بوده است که از دیرباز ذهن بشر را به خود معطوف کرده است.

به گزارش سه نسل، به نوشته روزنامه ایران :متخصصان در حیطه‌های گوناگون به تحقیق در این زمینه پرداخته‌اند. یافته‌های علمی پژوهشگران پس از سال‌ها نشان می‌دهد موادغذایی تقویت‌کننده بدن که به مبارزه با سرطان پستان و بیماری‌های قلبی می‌پردازد تا 8 برابر بیشتر به عمر طولانی فرد منجر می‌شوند.

شکلات
کاکائو یک ماده غذایی است که منجر به تقویت قلب می‌شود. آخرین یافته‌ها در دانشگاه‌ هاروارد نشان داد که ترکیبات آلی موجود در کاکائو باعث کاهش فشار خون و بهبود سلامت عروق خونی شده و باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود که در نتیجه آن گردش خون راحت‌تر و بهتر صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر این ماده باعث افزایش کلسترول خوب بدن می‌شود. با این حال متخصصان استفاده از هر نوع کاکائویی را مؤثر نمی‌دانند بلکه تأکید می‌کنند شکلات و کاکائوهای 80 درصد به بالا عامل افزایش طول عمر می‌شود. آنها می‌گویند هر روز باید دو تا چهار مربع کوچک از شکلات تیره که حداقل 75 درصد کاکائو دارد مصرف شود زیرا تنها در این صورت است که فلاوونوئیدهای لازم به بدن می‌رسد.

قهوه
در حالی که سال‌هاست در مورد این ماده غذایی تحقیق شده است، اما آخرین اطلاعات حکایت از تأثیر مثبت این ماده در برابر مبارزه با سرطان پروستات دارد. تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که در روز شش فنجان قهوه می‌نوشند 20 درصد کمتر در برابر خطر ابتلا به این سرطان قرار دارند.

سبزی شاهی
سبزی شاهی یکی از انواع سبزی است که تأثیر بسیار مثبت آن بر سلامت زنان گزارش شده است. این سبزی مانع از رشد تومورهای سرطان پستان می‌شود. اگرچه محققان در پی تحقیقات گسترده‌تری از تأثیرات این سبزی هستند ولی آخرین یافته‌های دانشمندان در سال 2011 در گزارش‌های اعلام شده حکایت از شناسایی ترکیبی در سبزی شاهی است که «سیگنال‌های خاموش» را به جریان خون ارسال می‌کند. نقش این سیگنال‌ها در متوقف کردن آهنگ تومورها در بدن است.

گردو
تأثیرات این ماده غذایی به علت داشتن اسیدهای چرب غیراشباع در کمک به پائین آوردن کلسترول و کاهش مشکلات قلبی از دیرباز شناخته شده بود. با این حال آخرین تحقیقات در سال 2011 نشان می‌دهد گردو نه تنها دو برابر میزان آنتی‌اکسیدان دانه‌های روغنی دیگر مانند بادام و بادام زمینی را دارا است بلکه آنتی‌اکسیدان موجود در آن از کیفیت بالاتری برخوردار است بنابراین متخصصان گردو را تنها در کمک به بهبود سطح کلسترول مؤثر نمی‌دانند بلکه آن را ماده‌ای مؤثر در کنترل وزن می‌شناسند در حالی که خدمات ارزنده‌ای را برای سلامت قلب ارائه می‌کند.

روغن زیتون
تأثیر روغن زیتون بر سلامت قلب روشن شده است اما در یک مطالعه مشخص شد افرادی که روغن زیتون مصرف می‌کنند 41 درصد کمتر دچار سکته مغزی می‌شوند زیرا اسید اولئیک موجود در روغن زیتون باعث کاهش جذب چربی‌های اشباع شده می‌شود و بر اثر این فرآیند فرد با احتمال کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار می‌گیرد.

سیب
خوردن یک سیب در روز منجر به سلامت قلب می‌شود. محققان دانشگاه فلوریدا در آخرین مطالعه‌شان در سال 2011 اعلام کردند زنان یائسه‌ای که روزانه 75 گرم سیب در رژیم غذایی خود قرار داده‌اند 23 درصد کلسترول بد خون خود را کاهش داده و 4 درصد باعث افزایش کلسترول خوب خون شده‌اند.

غلات سبوس‌دار
غذاهایی که حاوی غلات سبوس‌دار و سبوس هستند باعث محافظت در برابر بیماری عروق کرونر قلب و کمک به دستگاه گوارش می‌شود. این موادغذایی همچنین حساسیت به انسولین و کمک به کنترل سطح قند را در بیماران دیابتی بهبود می‌بخشد و جذب داروهای ضدکلسترول را نیز بهتر می‌کند.