انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تحصیل بیشتر دانشجویان استان یزد در مراکز پیام نور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس دانشگاه پیام نور استان یزد با اشاره به تحصیل 24 هزار دانشجو در واحدهای این دانشگاه در استان، ظرفیت خالی در نظرگرفته شده برای این دانشگاه در سال جدید تحصیلی را قریب به 15 هزار دانشجو عنوان کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه یزد، دکتر محمدرضا امینی در آستانه بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه پیام نور، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور استان یزد با برخورداری از هشت مرکز و دو واحد آموزشی در شهرهای مختلف استان پذیرای 24 هزار دانشجوست که از این لحاظ در صدر دانشگاه‎های استان قرار دارد.

وی با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای استقبال از دانشجویان جدید الورود با تشکیل ستاد استقبال، خاطرنشان کرد: براساس دفترچه‎های انتخاب رشته ظرفیت پذیرش دانشجویان سال جدید تحصیلی دانشگاه پیام نور استان 14 هزار و 580 نفراست که باید دید در اواسط شهریورماه جاری با اعلام نتایج، چه تعداد را برای تحصیل در این دانشگاه انتخاب کرده‎اند.

جایگاه ششم دانشگاه پیام نور استان یزد در کشور
امینی با اشاره به جایگاه ششم دانشگاه پیام نور استان یزد در بین دانشگاه‎‌های پیام نور کشور، استقبال خانواده‎ها و دانشجویان از این دانشگاه را خوب ارزیابی کرد.

وی علت این استقبال را مزایای آموزش‎های راه دور عنوان کرد و از جمله این مزایا را کاهش رفت و آمدهای غیرضروری بین شهری دانشجویان، عدم نیاز خوابگاه برای اسکان دانشجویان و پیشگیری از بروز برخی آسیب‎های اجتماعی و فرهنگی، برشمرد.

کیفیت آموزشی بسیار بالا در دانشگاه‎های پیام نور
رییس دانشگاه پیام نور استان یزد اظهارکرد: بر خلاف باور برخی افراد جامعه، کیفیت آموزش در دانشگاه‎های پیام نور بسیار بالاست به نحوی که برخی مواقع از منابع تحصیلی این دانشگاه برای قبولی در آزمون‎های ارشد و دکتری بهره گرفته می‎ شود.

وی با اشاره به برگزاری متمرکز امتحانات این دانشگاه در سراسر کشور، از سیاست این دانشگاه برای حذف کاغذ در سیستم امتحانات دانشجویتان خبر داد.

وی با اشاره به فارغ التحصیلی 20 هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه از ابتدا تاکنون، گفت: در سال گذشته نیز دو هزار دانشجوی دانشگاه پیام نور استان فارغ التحصیل شدند.

تلاش برای کسب مجوز رشته‎های تحصیلات تکمیلی
امینی از کسب مجوز 7 گرایش جدید کارشناسی ارشد در استان خبر داد و با بیان این که در حال حاضر این دانشگاه دارای 37 گرایش کارشناسی ارشد و 300 گرایش کارشناسی است، گفت: درصدد کسب مجوز دکتری در برخی رشته‎ها از جمله ادبیات فارسی، تاریخ، ریاضی، بیوشیمی و غیره هستیم.

وی گفت: این دانشگاه دارای 128 عضو هیات علمی و 220 کارمند است و علاوه بر برخوداری از حدود 80 هزار فضای آموزشی، اداری و غیره، دارای 40 هزار مترمربع فضای سبز نیز هست.

وی با اشاره به توجه دانشگاه به مباحث فرهنگی از برگزاری 14 کرسی آزاداندیشی در یک سال گذشته در این دانشگاه خبر داد و افزود: همچنین در جهت افزایش نشاط دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی برنامه‎های مختلفی در دستور کار داریم که موارد را به استانداری نیز گزارش داده‎ایم.

ایجاد مراکز رشد در دستور کار دانشگاه پیام نور استان یزد
امینی یکی از مهمترین برنامه‎های دانشگاه را ایجاد مراکز رشد در این دانشگاه اعلام کرد و گفت: در این برنامه ارتباط بیشتر با صنعت، کارآفرینی و مهارت آموزی، ارائه ایده‌‏های نو و حمایت از آنها تا تبدیل به محصول را دنبال می‎ کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور استان یزد با اشاره به وجود قریب به 35 طرح نیمه تمام در این دانشگاه با پیشرفت فیزیکی 20 تا 80 درصد، تکمیل این طرح‌ها را نیازمند به بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: طرح‎های فرهنگی نیز در اولویت تکمیل و بهره برداری است.