انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: افزایش فارغ‌التحصیلان داروسازی و دندانپزشکی در مصر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اتحادیه متخصصان مصر نسبت به رشد بی‌رویه تعداد پذیرش‌های جدید در دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی این کشور هشدار داد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اتحادیه متخصصان مصر ضمن انتقاد از افزایش بی‌رویه ثبت نام از دانشجویان در رشته‌های داروسازی و پزشکی اعلام کرد که در حال حاضر بازار این دو حرفه از فارغ التحصیلان اشباع شده است.

این اتحادیه مستقل همچنین از تصمیم اخیر شورای عالی دانشگاه‌های این کشور که به دانشجویان اجازه می‌دهد در صورت اخذ حداقل 85 درصد از جمع نمرات امتحانات در مقطع متوسطه بتوانند وارد دانشکده‌های خصوصی داروسازی و دندانپزشکی شوند، به شدت انتقاد کرد. این معیار 10 درصد پایین‌تر از حداقل نمره‌ لازم برای پذیرش در دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی دولتی است.

«محمد عبدالجواد»، دبیر اتحادیه داروسازان مصر اعلام کرد: بازار کاری کشور به این تعداد دانشجو در این رشته‌ها نیاز ندارد ضمن اینکه در حال حاضر تعداد زیادی دندانپزشک در بازار کار حضور دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز،‌ در حال حاضر در مصر 25 دانشکده داروسازی فعالیت می‌کنند که از این دانشکده‌ها سالانه 13 هزار دانشجو فارغ التحصیل می‌شوند که این میزان حدود 10 هزار نفر بیش از نیاز بازار محلی است. اوایل ماه جاری اتحادیه داروسازان مصر خواسته بود تا به دانش آموزانی که 85 درصد از کل نمرات مقطع متوسطه را اخذ کرده‌اند مجوز ورود به دانشکده‌های داروسازی دولتی نداده نشود. ضمن اینکه اتحادیه دندانپزشکان نیز هشدار مشابهی داده است. اما وزارت آموزش عالی مصر با عصبانیت به هشدارهای این دو اتحادیه پاسخ داده است.

«سید عبدالخالق»، وزیر آموزش عالی مصر گفت: تهدید اتحادیه‌ها مبنی بر اینکه به فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خصوصی مدرک اعطا نخواهند کرد، آنها را با اقدام قانونی مواجه خواهد کرد. این اتحادیه‌ها صلاحیت و قدرت تشخیص ارزش مدارک صادرشده توسط دانشگاه‌های خصوصی و دولتی را ندارند.