انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خودرویی كه چشمها راخیره خواهد كرد!!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سوز زیر مجموعه‌ای از شركت تویوتا و شعبه سازنده خودروهای لوكس و گران قیمت این شركت می‌باشد. لكسوز در انواع سواری و شاسی بلند تولید می‌شود. لكسوز ۱۲ سال به عنوان مورد اعتماد ترین خودرو در آمریكای شمالی از طرف موسسه معتبر J.D.Power شناخته شده است.


در آگوست 1983 جلسه‌ای محرمانه با حضور مسوولان كمپانی و مدیرعامل وقت شركت تویوتا «ایجی تویودا» برای ساخت خودرویی لوكس برای رقابت با سایر خودروهای لوكس دنیا برگزار شد. در این جلسه مدیركل وقت مجموعه تویوتا تصمیم گرفت اتومبیلی لوكس بسازد كه در دنیا بهترین باشد و در همان جلسه به زیرمجموعه‌های خود دستور داد كه بدون محدودیت زمانی و پولی این كار را به انجام برسانند.

خودرویی كه چشمها راخیره خواهد كرد!! 1
وایل سال 1985 تیمی جهت توسعه بررسی‌ها و مطالعات انجام شده و پیدا نمودن نقطه شروع به كالیفرنیا در آمریكا سفر كردند. در ژوئیه همان سال ساخت اولین خودروی لكسوز با نام LS400 در دستور كار قرار گرفت و حدود چهار هزار نفر از بهترین‌های تویوتا دست به كار شدند تا لكسوز را به دنیا معرفی كنند.



سال بعد یعنی 1986 زمان تست اولین خودروی تولید شده لكسوز در بزرگراه‌های آلمان بود. در سپتامبر همان سال تست خودروی ساخته شده لكسوز در خیابان‌های آمریكا به صورت گسترده شروع شد و در ژانویه سال 1989، خودروهایLS400 و ES250 و در نمایشگاه‌های خودروی دیترویت و لس آنجلس آمریكا رونمایی شد و از سپتامبر همان سال فروش خودروهای لكسوز آغاز گردید.



در ژانویه سال 1990 LS400 در بین 10 خودروی برتر جهان قرار گرفت. از ماه ژوئن سال 1990 نیز خودروی لكسوز به طور رسمی در بازار خاورمیانه عرضه گردید. محصولات كمپانی لكسوز كه در ابتدا قرار بود نام «لكسیس» برای آن انتخاب شود در بدو ورود خود به بازار با یك اتفاق ناگوار روبه‌رو شدند. هشت هزار خودروی لكسوز LS ورودی به آمریكا در قسمت كنترل كروز خود مشكل پیدا كردند. این اتفاق می‌توانست كار لكسوز را نیامده تمام كند.



اما تصمیم گیران و مسوولان لكسوز با تیز هوشی خاصی از یك اتفاق وحشتناك در ابتدای كار خود، یك تبلیغ استثنایی برای خود ساختند و با عرضه یك سرویس فوق العاده و متفاوت تمامی نگاه‌ها را به سوی خود جلب كردند. این بار نه تنها مشتریان آمریكایی بلكه رقبای لكسوز كه رقیب را جدی نگرفته بودند با دید متفاوتی به این رقیب خطرناك نگاه كردند.



هیچ برندی به اندازه لكسوز نتوانسته است نتایج درخشانی در زمینه كیفیت ساخت و رضایت مشتری كسب كند. لكسوز در اولین سال حضور خود در آمریكا بیش از پنجاه هزار دستگاه فروخت و در سال 1996 به مجموع فروش نیم‌میلیون دستگاه در عرض هفت سال حضورش در آمریكا دست یافت. RX نخستین خودرو شاسی بلندی بود كه توسط لكسوز در سال 1989 به بازار عرضه شد. با ورود RX به بازار، گروه جدیدی از اتومبیل به نام كراس اوور معرفی شد. مدل‌های لكسوز جی ایكس از سال 2002 در آمریكا عرضه شد.



نسل دوم «آر ایكس» در سال 2003 در حالی به دوستداران صنعت خودرو معرفی شد كه آنها مجذوب خودروی تازه از راه رسیده ب.ام.و یعنی X3 بودند. این خودرو در مدت زمان حضور خود در بازارهای بین‌المللی به موفقیت‌های بسیاری دست یافت. «آر ایكس» نسل دوم در سال 2008 پر طرفدارترین خودرو شاسی بلند لوكس در ایالات متحده آمریكا و پر فروش ترین مدل لكسوز در همین سال بود.



اوایل سال گذشته میلادی شركت خودروسازی تویوتای ژاپن اعلام كرد، فروش مدل 2010 لكسوز جی ایكس 460 خود را در پی هشدار یك مجله آمریكایی درباره ایمنی آن متوقف كرده است.



تویوتا كلیه مدل‌های شاسی بلند خود را تحت آزمایش‌های ایمنی قرار داد. این اقدام یك روز پس از آن صورت گرفت كه تویوتا فروش این نوع خودرو در آمریكا و كانادا را در واكنش به نگرانی‌های مطرح شده در نشریه «كانسیومر ریپورترز» مبنی بر احتمال حادثه آفرینی آن در شرایط اضطراری متوقف كرد. آخرین باری كه تویوتا عملكرد یكی از خودروهای خود را غیرقابل قبول خوانده بود در سال 2001 بود.



در سال 2010 شركت لكسوز اقدام به طراحی یك مدل اتومبیل شفاف كرد. در این مدل لكسوز كه LF-A نام گرفته است از رنگ آكریلیك شفاف استفاده شده است و به راحتی می‌توان تمامی اجزای موتور و داخل ماشین را دید.



این اتومبیل با همكاری شركت لكسوز و طراح معروف ژاپنی «HuzimotoTakesh» طراحی شده است.

هنوز سران شركت لكسوز كه از ارائه فناوری‌های مدرن غافل نمانده‌اند، در مورد اینكه آیا این ماشین وارد تولید انبوه می‌شود یا در موزه‌ها باقی می‌ماند، اظهارنظری نكرده‌اند.
قشنگه مخصوصا اگه قطعه ای ازش خراب بشه مخوصا زیر موتور کاملا پیداست مثلا اگر تسمه هیدرولیک فرمانش قطع بشه معلومه افتاده کجا