انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سینمای دفاع مقدس و نبود آرشیو مناسب در این حوزه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سینمای دفاع مقدس و نبود آرشیو مناسب در این حوزه 1
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سینما خبر؛
 حسین مسافرآستانه مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری درباره کم و کیف تهیه و تولید بسته منتخب فیلم‌های منتخب سینمای دفاع مقدس گفت: زمانی که قرار شد بسته منتخب فیلم‌های دفاع مقدس را منتشر کنیم یک هیات کارشناسی متشکل از مدیران سینمایی، کارگردانان و تهیه‌کنندگان دور هم نشسته و فیلم‌های سی سال گذشته در مقاطع مختلف را دیدند تا تعدادی از آنها را برای بسته مذکور انتخاب کنند.

وی انتخاب این آثار توسط هیات کارشناسی را دشوار اعلام و عنوان کرد: مجموع آثار دیده‌شده توسط هیات انتخاب از جمله آثار برتر دوره‌های مختلف سینمای انقلاب و دفاع مقدس و انتخاب از بین آنها بسیار سخت بود؛ البته سخت‌تر دسترسی به مجموع این آثار بود.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در توضیح بیشتر دسترسی سخت به آرشیو فیلم‌های دفاع مقدس گفت: برای دسترسی به برخی آثار با تهیه‌کننده تماس می‌گرفتیم و در بعضی موارد متوجه شدیم نسخه برخی از این فیلم‌ها بعد از گذشت سالها یا از بین رفته یا اینکه بسیار بی‌کیفیت است. حتی برای پیدا کردن برخی از فیلم های دفاع مقدس علاوه بر صاحبان آثار به آرشیوداران سینمای ایران نیز مراجعه کردیم تا به کپی آثار دسترسی پیدا کنیم.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
مسافرآستانه تاکید کرد: حتی همین نسخه‌های کپی به هم ریختگی تصویر و صدا داشت که باعث می‌شد فیلم ها نه دیدنی و نه شنیدنی باشند، اما درنهایت آنچه داشتیم هم غنیمت بود و کارشناسان فنی برای تصحیح این نسخه‌ها هزینه‌های بالایی صرف کردند. 
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
این مدیر سینمایی در پایان با اشاره به انتشار فیلم‌های کوتاه منتخب در حوزه دفاع مقدس گفت: در کنار انتشار منتخب فیلم‌های بلند داستانی تاریخ سینمای دفاع مقدس از سی سال گذشته تا امروز که قرار است برای سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت عرضه شود، 30 دی وی دی از مجموعه فیلم های منتخب کوتاه و 4 دی وی دی از مجموعه مستند و تجربی در ژانر سینمای دفاع مقدس نیز منتشر می‌شود.